کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبدیل دی اکسید کربن جو به سوخت

14 آبان 1398 ساعت 13:00

زیست آنلاین: دانشمندان "برگ مصنوعی" ایجاد کرده اند که می تواند دی اکسید کربن را به سوخت تبدیل کند.


به گزارش زیست آنلاین، این فناوری جدید از فتوسنتز گیاهان برای تبدیل دی اکسید کربن به گلوکز و اکسیژن الهام گرفته است. برگ مصنوعی این فرآیند را با کمک پودر قرمز ارزان قیمت به نام اکسید نقره تقلید می کند و متانول و اکسیژن تولید می کند.

طبق مقاله منتشر شده در Nature Energy، متانول را می توان با گرم کردن محلول جمع آوری و از آن به عنوان سوخت استفاده کرد.

محقق برجسته ییمین وو، استاد مهندسی در دانشگاه واترلو به "ایندیپندنت" گفت: "این فناوری حدود 10٪ از انرژی خورشیدی به سوخت بهینه تبدیل می کند. که این مقدار از فتوسنتز طبیعی بیشتر است.
"مرحله بعدی همکاری با شرکت های صنعتی برای تولید در مقیاس بزرگ برای تولید سوخت های مایع است. برگهای مصنوعی با کارایی بیشتری می توانند برای تولید سوخت در مقیاس صنعتی ایجاد شوند. "
این نیرو توسط یک واکنش شیمیایی شامل چهار ماده گلوکز، استات مس، هیدروکسید سدیم و سدیم دسیل سولفات  که به آب اضافه می شوند ایجاد می شود.
برای شروع واکنش، دانشمندان آب را تا دمای خاصی گرم کردند، دی اکسید کربن را از طریق آن منفجر کردند و سوخت مایع تولید شد. در مرحله بعد، محققان می خواهند با تبدیل دی اکسید کربن  حاصل  از فعالت نیروگاهها و کارخانه ها میزان اتانول تولید شده را افزایش داده و تجاری سازی کنند.
پروفسور وو گفت: "من از پتانسیل این کشف بسیار هیجان زده ام. ما می توانیم ضمن ایجاد سوخت جایگزین به کاهش انتشار دی اکسید کربن کمک کنیم. "
دانشگاه آکسفورد که درگیر این تحقیق نبود، گفت: یک برگ مصنوعی می تواند روشی جالب برای بیرون کشیدن و حذف دی اکسید کربن از جو باشد. مهمترین هزینه در این روش، استفاده از آن در مقیاس بزرگ است.

با این روش می توان از کربن دی اکسید گرفته شده از جو سوخت تولید کرد که می تواند بخشی از هزینه های صرف شده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را جبران کند.

منبع : independent


کد مطلب: 81784

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81784/تبدیل-دی-اکسید-کربن-جو-سوخت

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com