کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح مالیات بر پلاستیک در ایتالیا در هاله ای از ابهام

14 آبان 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: دولت ایتالیا ممکن است به دلیل تحت فشار قرار گرفتن توسط تولیدکنندگان، مجبور شود برنامه های خود برای مالیات بر بسته بندی های پلاستیکی را تغییر دهد.


به گزارش زیست آنلاین، این اقدام که ضمن افزایش درآمدی 869 میلیون پوندی، با آلودگی پلاستیک نیز مقابله می کند، ائتلاف شکننده ای بین جنبش 5 ستاره (M5S) و حزب دموکرات بوجود آورده است.

در این طرح مالیات که در پیش نویس بودجه سال 2020 گنجانده شده است، شرکت ها ملزم هستند به ازای هر کیلوگرم پلاستیک تولید شده، از جمله بطری ها، کیسه های پلی اتیلن، بسته بندی شوینده ها، بسته بندی لوازم خانگی و برچسب های محصول ، 1 یورو بپردازند. این طرح انگیزه های شرکت هایی که مواد زیست تخریب پذیر تولید می کند را افزایش خواهد داد.
اما عده ای معتقدند  این پیشنهاد یکی از پویاترین صنایع ایتالیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این طرح همچنین با مخالفت حزب ویوا، حزبی که اخیرا توسط "متئو رنزی"، نخست وزیر سابق ایتالیا تاسیس شده روبرو شده است. رنزی این مالیات را فشاری بر طبقه متوسط توصیف کرده است.

Confindustria، کنفدراسیون صنعت ایتالیا، استدلال می کند که این مالیات به بخشی که گردش مالی سالانه آن حدود 40 میلیارد یورو است و 150 هزار نفر در آن اشتغال دارند آسیب می رساند.

این کنفدراسیون در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدامات مجازاتی برای محصولات است نه اصلاحی برای رفتار و فقط راهی برای بازیابی منابع را نشان می دهد. ضمن اینکه هزینه های هنگفتی به مصرف کنندگان، کارگران و مشاغل وارد می کند.
"پائولو لامبرتی"، رئیس Federchimica، اتحادیه ای که نماینده صنعت مواد شیمیایی است گفت چندین سازمان مصرف کننده معتقدند که که این مالیات حدود 10٪ به قیمت محصولات می افزاید و تأثیر فاجعه آمیزی بر بنگاه ها خواهد داشت.

"روبرتو گوالتییری"، وزیر دارایی ایتالیا با انتقاد از مخالفین گفت که این اقدام می تواند برای کاهش اثرات آن بر صنعت پلاستیک اصلاح شود.
وی افزود: ما مجبوریم که مصرف پلاستیک های یک بار مصرف خود را کاهش دهیم. ما نمی توانیم کودکانی را که برای داشتن یک محیط  زیست بهتر مبارزه می کنند تحسین کنیم و بعد اقدامی نکنیم.
گزارشی که در ماه اکتبر توسط مؤسسه ایتالیایی حفاظت و تحقیقات محیط زیست (Ispra) منتشر شد نشان داد که سالانه بیش از پانصد هزار تن زباله پلاستیکی وارد دریای مدیترانه می شود.

منبع: theguardian


کد مطلب: 81782

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81782/طرح-مالیات-پلاستیک-ایتالیا-هاله-ابهام

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com