کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کل سازمان ملل:

مصرف زغال سنگ در آسیا باید پایان یابد

13 آبان 1398 ساعت 15:00

زیست آنلاین: دبیر کل سازمان ملل به کشورهای آسیایی هشدار داد که وابستگی خود به استفاده از زغال سنگ را برای مقابله با تغییرات اقلیمی به حداقل برسانند.


به گزارش زیست آنلاین، آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: كشورهای این منطقه از جمله آسیب پذیرترین کشورها در برابر گرم شدن کره زمین هستند و باید در خط مقدم تلاش برای متوقف كردن آن قرار گیرند.

وی به مطالعه جدیدی اشاره كرد كه نشان می دهد كشورهای آسیایی در معرض خطر سیلاب های ناشی از تغییرات آب و هوا قرار دارند.
این مطالعه می گوید که بیشتر از آنچه تصویر می شد، تا سال ۲۰۵۰, زندگی میلیون ها نفر در معرض خطر خواهد بود که اکثر آن ها در کشورهای درحال توسعه در آسیا زندگی می کنند

زغال سنگ منبع اصلی تامین انرژی در بسیاری از کشورهای جهان است.

 گوترش، در گفتگو با خبرنگاران در پایتخت تایلند، تغییرات آب و هوایی را "مسئله تعیین کننده زمان  کنونی" توصیف کرد.
وی گفت که این موضوع در آسیا بسیار حساس است چرا که برنامه ریزی برای احداث تعداد زیادی نیروگاه های جدید زغال سنگ در این قاره انجام شده است. باید بر روی کربن قیمت گذاشته شود. باید یارانه سوخت های فسیلی و احداث نیروگاه های زغال سنگ جدید را متوقف کرد.

مطالعه ای که گوترش به آن استناد کرد توسط "مرکز آب و هوا"، موسسه غیر انتفاعی آمریکایی تهیه شده است و در آن آمده است که ۱۹۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که تا سال ۲۱۰۰ محل زندگی آن ها در مد دریاها به زیر آب خواهد رفت.

این مطالعه نشان می دهد که حتی با کاهش متوسط انتشار گازهای گلخانه ای، 237 میلیون نفری که امروز در مناطق ساحلی شش کشور آسیایی چین، بنگلادش، هند، ویتنام، اندونزی و تایلند زندگی می کنند تا سال 2050، سالانه با تهدیدات سیلاب های ساحلی روبرو خواهند شد.

منبع: bbc


کد مطلب: 81778

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81778/مصرف-زغال-سنگ-آسیا-باید-پایان-یابد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com