کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراضات زیست محیطی به متروی لندن کشیده شد

25 مهر 1398 ساعت 14:00

زیست آنلاین: صبح امروز (پنجشنبه)، در متروی لندن بین مسافران و فعالان زیست محیطی که قصد داشتند در ادامه اعتراضات خود سیستم حمل و نقل مترو را مختل کنند درگیری پیش آمد.


به گزارش زیست آنلاین، فعالان جنبش جهانی شورش علیه انقراض، صبح امروز تظاهرات هایی را در لندن برگزار کردند. برخی از این معترضین در ایستگاههای مختلف در خط Docklands Light Rail  بالای قطارها رفته و یک پرچم سیاه را بالای قطار آویزان کردند که روی آن نوشته شده است:  "تجارت همیشگی = مرگ".
با توقف قطارها در ایستگاه ها، مسافران خشمگین خیلی زود واکنش نشان دادند. فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی منشر شده است جمعیت زیادی را نشان می دهد که به معترضی که بالای قطار است به شدت اعتراض کرده و اشیائی را به سمت او پرتاب می کنند. سپس او را از سقف قطار به پایین کشیدند.
به گفته پلیس حمل و نقل انگلیس، چهار نفر تاکنون به جرم اختلال در آمد و شد در شهرهای استراتفورد و کنینگ دستگیر شده اند.
صادق خان، شهردار لندن در بیانیه ای این حرکت معترضان را که سیستم حمل و نقل زیرزمینی لندن را هدف گرفته است به شدت محکوم کرد. وی گفت: "این اقدام غیر قانونی بسیار خطرناک است و باعث ایجاد اختلال غیر قابل قبول برای شهروندان لندنی می شود که برای رفت و آمد خود از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند."
وی از تظاهرکنندگان خواست که بصورت صلح آمیز و در چارچوب قانون اعتراض کنند.
معترضان در بیانیه ای اعلام کردند این اقدامات با هدف ایجاد اختلال اقتصادی در پایتخت، برای متقاعد کردن دولت بمنظور انجام اقدامات اساسی در مورد وضعیت بحرانی آب و هوا و محیط زیست است. این گروه اعلام کرد به این دلیل خطوط مرکزی متروی لندن را هدف قرار داده است که تاثیر زیادی بر تجارت در پایتخت خواهد گذاشت.
از زمان آغاز شورش علیه انقراض در یک سال پیش، سازمان غیر متمرکز این شورش، از هزاران نفر برای مشارکت در نافرمانی مدنی به منظور فشار بر دولت ها برای اقدام اساسی در مورد تغییرات اقلیمی دعوت کرده است.

منبع: cnn


کد مطلب: 81697

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81697/اعتراضات-زیست-محیطی-متروی-لندن-کشیده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com