کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقایسه یارانه سوخت های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر در هند

10 مهر 1398 ساعت 12:30

زیست آنلاین: پرچمداران خودروهای برقی و هیبریدی در هند معتقدند که یارانه 3.9 میلیارد دلاری که دولت هند برای سوخت های فسیلی در نظر گرفته است می توانست به گسترش تولید خودروهای برقی در این کشور کمک کند.


به گزارش زیست آنلاین، کاهش قیمت سوخت توسط دولت مرکزی هند از اکتبر 2018 تا ژوئن 2019 منجر به در نظر گرفتن یارانه 3.9 میلیارد دلاری برای بنزین و گازوئیل شد.

این بودجه زیاد بر سر پیشرفت برنامه های پرچمداران وسایل نقلیه برقی سایه افکنده است. این بودجه بهتر بود برای توسعه انرژی های تجدید پذیر و وسایل نقیله برقی مصرف می شد.

در این مطالعه، به مقایسه چگونگی حمایت دولت هند از وسایل نقلیه برقی و انرژی های تجدیدپذیر در مقابل  یارانه برای وسایل نقلیه معمولی و سوخت های اصلی آنها مانند بنزین و گازوئیل پرداخته شده است.

در ابتدا، هنگامی که در اکتبر سال 2018 با افزایش قیمت جهانی نفت روبرو شدیم، دولت مرکزی مالیات غیر مستقیم بر سوخت را به میزان 0.02 دلار به ازای هر لیتر کاهش داد.

سپس، دولت در مرحله دوم طرح پیشرفت خودروهای برقی را سریعا پذیرفت و برنامه ساخت خودروهای هیبریدی و برقی را تسریع کرد و مبلغ 1.4 میلیارد دلار به عنوان یارانه برای خودروهای برقی و هیبریدی در نظر گرفت.

با این حال، یارانه های نفت، بنزین و گازوئیل، که از سال 2014 کاهش یافته بود، نیز رشد شدیدی پیدا کرد و دولت یارانه 3.9میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفت.

اگر واقعاً بهبود كیفیت هوا اولویت اصلی دولت مرکزی می بود باید این بودجه را به جای حمایت از نفت و بازار بی ثبات آن برای حمایت از حرکت به سوی انرژی های تجدید پذیر و خودروهای برقی مصرف می کرد.

منبع : iisd


کد مطلب: 81621

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81621/مقایسه-یارانه-سوخت-های-فسیلی-انرژی-تجدیدپذیر-هند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com