کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با افزایش مزارع بادی فراساحلی

کاهش قیمت انرژی در انگلیس

31 شهريور 1398 ساعت 12:00

زیست آنلاین: مزارع بادی جدید فراساحلی در سراسر انگلستان، انرژی ارزان تری را نسبت به تامین آن از سوزاندن زغال سنگ تولید می کنند و برای اولین بار نیازی به یارانه نخواهند داشت.


به گزارش زیست آنلاین، دولت انگلیس اعلام کرد که با احداث 12 پروژه جدید تولید انرژی، هزینه انرژی بادی فراساحلی طی دو سال، 30 درصد کاهش یافته و به 39.65 تا 41.61 پوند به ازای هر مگاوات ساعت رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می شود. 
این رقم کمتر از نیمی از 92.50 پوند در هر مگاوات ساعت است که دولت متعهد شده است برای انرژی تولید شده از نیروگاه هسته ای Hinkley Point C که ساخت آن با تاخیر همراه شده و بودجه زیادی برای تکمیل آن تا سال 2025 مورد نیاز، بپردازد.
پروژه های جدید، برق حدود 7 میلیون خانه را تامین خواهد کرد. کاهش سریع هزینه تولید برق از مزارع بادی فراساحلی، که چند سال قبل به مراتب گرانتر ازتولید برق از راکتورهای هسته ای بود، نشان می دهد که چگونه اقتصاد تولید انرژی، تغییر پیدا می کند.
سیمون ویرلی، مدیر بخش انرژی و منابع طبیعی KPMG در انگلستان گفت آخرین قیمت تولید برق تجدیدپذیر، که طی یک مزایده تعیین شد، فوق العاده بود. با توجه به رکورد پایین قیمت ها، دولت تقریباً 6 گیگاوات ظرفیت تجدیدپذیر جدید را بدون هزینه کردن بودجه 65 میلیون پوندی که برای این امر در نظر گرفته بود، تأمین کرده است.
این پروژه ها چشم انداز تولید انرژی از باد در دریا را مثبت نشان می دهند و بیشتر از آنچه پیش از این برای دستیابی به هدف انگلیس برای عدم انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 پیش بینی شده بود، نقش دارند.

منبع: independent


کد مطلب: 81568

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81568/کاهش-قیمت-انرژی-انگلیس

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com