کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یارانه های کشاورزی جهان را نابود می کند

26 شهريور 1398 ساعت 9:40

زیست آنلاین: بر اساس گزارش جدید ائتلاف غذایی و کاربری اراضی، دولت ها بیش از 1 میلیون دلار در هر دقیقه یارانه در صنعت کشاورزی تامین می کنند، که یکی از دلایل اصلی بحران آب و هوا و نابودی حیوانات وحش است.


به گزارش زیست آنلاین، تنها یک درصد از 700 میلیارد دلار پولی که سالانه به کشاورزان داده می شود در جهت منافع زیست محیطی هزینه می شود. در عوض، بیشتر این پول باعث از بین رفتن جنگل ها و آلودگی ناشی از استفاده بیش از حد کود می شود.

در این گزارش آمده است که امنیت بشر بدون اصلاح این یارانه ها ، کاهش اساسی در مصرف  گوشت در کشورهای ثروتمند و دیگر موارد آسیب زننده در معرض خطر است. اما تغییر مسیر یارانه ها برای ذخیره کربن در خاک، تولید مواد غذایی سالم تر، کاهش ضایعات و رشد درختان فرصت مناسبی برای حرکت در جهت حفظ  محیط زیست است.

این گزارش این ایده که یارانه ها برای تهیه مواد غذایی ارزان قیمت مورد نیاز هستند را رد می کند. چرا که در حال حاضر، هزینه خسارت های وارد شده از طریق کشاورزی بیشتر از ارزش غذای تولید شده است. ارزیابی های جدید در این گزارش حاکی از آن است که تولید مواد غذایی سالم و پایدار به دلیل بهبود وضعیت زمین، باعث کاهش قیمت مواد غذایی می شود.

مجموعه ای از گزارش های مهم اخیر نشان داده اند که سیستم غذایی جهان معیوب است. چرا که کره زمین را به سمت فاجعه آب و هوایی سوق می دهد حال آنکه میلیاردها نفر از ایا دچار سوئ هاضمه و یا  اضافه وزن هستند. در گزارش دیگری آمده است که اجتناب از گوشت و لبنیات یکی از بهترین روشها برای کاهش تأثیرات مخرب زیست محیطی بر روی کره زمینی است که دام ها از 83 درصد زمین های کشاورزی آن برای تولید تنها 18 درصد کالری استفاده می کنند.

منبع : .theguardian


کد مطلب: 81544

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81544/یارانه-های-کشاورزی-جهان-نابود-می-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com