کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب و برق

8 مهر 1397 ساعت 12:00

در نشست شورای روابط عمومی صنعت آب و برق استان تهران؛ فعالیت‌های انجام شده شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب و برق مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش زیست آنلاین؛ در این نشست که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و با حضور  صدیقه ببران، مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، بیژن قاسمی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر،  عبدالحمید ارسطو معاون هماهنگی، روزبه هاشمی دهکردی مدیر دفتر هیئت مدیره، مدیرعامل و حسابرسی مدیریت شرکت و همچنین مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق استان تهران برگزار شد؛ بر فرهنگ سازی هرچه بیشتر مصرف بهینه آب و برق با استفاده از جدید‌ترین و به روز‌ترین امکانات دیجیتالی و ترغیب شهروندان در فضای مجازی تاکید شد.

بر اساس این گزارش در این نشست؛  ببران، ضمن تقدیر از تلاش‌های خالصانه نیروی‌های عملیاتی و ستادی شرکت به ویژه روابط عمومی توزیع نیروی برق تهران بزرگ درگذر از پیک تابستان ۹۷ و تامین برق مطمئن و پایدار و مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به رسانه‌ها و انتظارات ذینفعان در کلان شهر تهران و بحران بی سابقه روز‌های گرم تابستان سال جاری؛ اظهار داشت: تجربیات و راه کار‌های موثر این شرکت در ارتقای جلب رضایت مشترکان و تامین برق پایدار می‌تواند بصورت علمی و تخصصی در کلیه شرکت‌های کشور تسری یابد.

گفتنی است؛ در این نشست ضمن بررسی عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه صنعت آب و برق در زمینه فرهنگ سازی و اقدامات موثر در گذر از تابستان سال جاری، با توجه به کمبود آب و اوج مصرف برق درساعات پیک تابستان، بر مواردی همچون شناسایی نقاط قوت، آسیب شناسی نقاط ضعف و عملکرد شایسته روابط عمومی شرکت‌های استان تهران از سوی دکتر ببران، مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو تاکید شد.

مصرف بهینه آب و برق

بررسی نقاط قوت و موارد مهم جشنواره شهید رجایی در سال جاری، هدف گذاری مشترک بین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو به منظور جلب رضایت مشترکان، انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک میان روابط عمومی‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو با شهرداری‌ها و آموزش و پرورش با هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و همچنین استفاده از ابتکارات و نوآوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف وجلب رضایت مشترکان از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

گفتنی است در این نشست؛ ضمن بررسی و هماهنگی به منظور تهیه و تنظیم سند "۰۹۸" (سال ۹۸ سال بدون خاموشی)؛ مقرر شد از تمام پتانسیل و توان کارشناسان و متخصصان با همراهی و حمایت مدیران ارشد وزارت نیرو بهره گیری شود.

بیشتر بخوانید: توسعه تجديدپذيرها گزينه مناسب كاهش خاموشی های پيك ۱۳۹۸

بر اساس این گزارش برق نیوز در این نشست؛ ضمن تقدیر از عملکرد شایسته آقای علی رشنو در زمان تصدی مدیریت حوزه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اهدای لوحی از چاوش باشی بمنظور اقدامات ارزنده در زمان تصدی دبیر شورای روابط عمومی صنعت آب و برق استان تهران نیز تقدیر و حکم دبیری این شورا به علی جزء خراسانی ابلاغ و در ادامه گزارش کامل اقدامات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گذر از پیک تابستان سال جاری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است؛ لزوم استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر، همکاری و استفاده از ظرفیت‌های بالاقوه نیروی مقاومت بسیج در حوزه بانوان و دیگر ارکان شرکت ها، تدوین برنامه‌های استراتژیک کوتاه مدت و بلند مدت منطبق با اهداف عالیه و همچنین برگزاری جشنواره ها، مسابقات فرهنگی، تهیه محتوی مناسب برای گروه‌های هدف از دیگر موارد مهم مطروحه در این نشست بود.

یاد آور می‌شود اخبار تکمیلی در خصوص تهیه و اجرای سند استراتژیک "۰۹۸" در آینده‌ای نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

بررسی مصرف بهینه آب و برق

لزوم یافتن راهکارهای مصرف بهینه آب و برقضا اردکانیان در نشستی بررسی مشکلات حوزه آب و برق استان در استانداری بوشهر در خرداد ماه ۹۷ گفته بود: اکنون که جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر است و مشکلات در حوزه آب وجود دارد باید راهکاری اندیشید.
استاندار بوشهر هم گفت: قبل از اینکه سواحل ما بیشتر آلوده شود و مرزنشینان مرزدار بیمار شوند باید به فکر ساماندهی فاضلاب ها باشیم.
عبدالکریم گراوند افزود: آلودگی سواحل معیشت و زندگی مردم را دچار مشکل می کند.
وی گفت: در این دولت با وجود کمبود منابع گام های مهمی برای رفع مشکل کم آبی برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم گفت: میزان بارش ها در استان ۵۲ درصد کاهش یافته است.
شاپور رجایی افزود: تنها ۱۷ درصد حجم سد رئیسعلی دلواری آب دارد. میزان آب ۵۰ درصد آبخوان های استان بسیار کاهش یافته است. بخش های زیادی از استان بوشهر با کمبود آب مواجه است.
وی گفت: ۴۳ درصد جمعیت شهری و ۶۳ درصد جمعیت روستایی در تابستان با کمبود آب مواجه هستند. علت این مشکل نوسانات در آب انتقالی از کازرون است. از راهکارهای تامین آب استان ساخت آب شیرین کن است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هم گفت: پارسال اوج مصرف برق در استان ۱۹۲۷ مگاوات بود که نسبت به سال قبل ۹ و نیم درصد پیک مصرف برق داشتیم.
کریمی افزود: ۴۷۲ دقیقه هر مشترک در استان خاموشی داشته است.
وی گفت: ۶۱ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است و این رقم  ۳۳ درصد در کشور است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز گفت: سه و نیم درصد پیک بار مصرف کشور مربوط به استان بوشهر است.
پاراد افزود: مصرف سالیانه هر مشترک برق خانگی در استان ۱۱ هزار و ۶۴۰ کیلووات است.
نماینده مردم کنگان و دیر و جم و عسلویه هم گفت: اعتبارات استانی کفاف نوسازی شبکه های آبرسانی و فاضلاب را ندارد.
سکینه الماسی افزود: استان بوشهر را استانی زرخیز می دانند اما چه بر سر سفره مردم آمده است که این گونه محروم اند.
وی گفت: نگاه به استان بوشهر در پایتخت منطقه نفت و گاز و انرژی است در حالی که از دیگر ظرفیت های استان غفلت شده است.


کد مطلب: 78865

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/78865/بررسی-فرهنگ-سازی-اطلاع-رسانی-مصرف-بهینه-آب-برق

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com