کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضا اردکانیان:

تنها ۲۰ درصد پساب در کشور استفاده می‌شود

6 مرداد 1397 ساعت 2:51

وزیر نیرو با بیان اینکه مطمئن‌ترین منبع آب در کشور پساب است گفت: از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب، هم اکنون حدود یک میلیارد متر مکعب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اصلا مناسب نیست.


به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان در آیین بهره‌ برداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان با اشاره به اینکه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود، گفت: تنها یک چهارم این میزان فرآیند تصفیه را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ قرارداد بیع متقابل با بخش خصوصی در وزارت نیرو امضا شده است، گفت: تاکنون ۱۱ مورد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
وزیر نیرو تصریح کرد: کشور ما کشور کم آبی است و ما باید با این کم آبی سازگار شویم اما در عین کم آبی و مشکلاتی ‌‌که در تامین آب شرب داریم، یک چیز روشن و قطعی است و آن این که مطمئن‌ترین منبع آب در کشور پساب است.
اردکانیان تصریح کرد: در اینکه تا جمعیت داریم پساب خواهیم داشت تردیدی نیست و صنعت ما به درستی این موضوع را متوجه شده که هر نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه، سرمایه‌گذاری مطمئن و با تضمینی است.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه حدود هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب برای شرب در کشور تولید می‌شود، گفت: از این میزان حدود چهار و نیم میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود که باید آن را جمع‌آوری کنیم، وگرنه این پساب به محیط زیست ضربه می‌زند و امکان بهره‌مندی از آن را هم از دست می‌دهیم.
اردکانیان خاطرنشان کرد: از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب هم اکنون فقط حدود یک میلیارد متر مکعب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اصلا مناسب نیست و باید بتوانیم هرچه سریع‌تر در این زمینه وضعیت استفاده از پساب را بهتر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه زمینه حضور بخش خصوصی را به صورت کامل در این عرصه فراهم کرده و می‌کنیم، گفت: با مشارکت بخش خصوصی ما مبلغ بزرگی از آب را می‌توانیم مجددا در چرخه قرار دهیم. / منبع: فارس


کد مطلب: 78427

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/78427/تنها-۲۰-درصد-پساب-کشور-استفاده-می-شود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com