کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمازدگی ۱۵۰ هزار تن میوه را از بین برد

30 فروردين 1397 ساعت 11:30

بر اساس ارزیابی که اکیپ ها انجام داده اند میزان خسارت سرمازدگی در شهرستان اهر بیشتر از ۱۶۲ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان بوده است.


به گزارش زیست آنلاین، محمد اسدی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به خسارت سرمازدگی روز گذشته در اهر اشاره کرد و گفت: در شهرستان اهر ۸۵۰۰ هکتار باغات وجود دارد که در طول سال از این باغات ۱۵۰ هزار تن از انواع میوه های سردرختی برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: متاسفانه بامداد روز گذشته به لحاظ برودت هوا تا ۷ درجه منهای صفر باغات شهرستان اهر دچار خسارت شدیدی شدند.

وی بابیان اینکه سرمازدگی به ۶ هزار و ۸۴۰ هکتار از باغات شهرستان اهر خسارت هنگفتی وارد ساخت، افزود: بر اساس ارزیابی که اکیپ ها انجام داده اند میزان خسارت سرمازدگی در شهرستان اهر بیشتر از ۱۶۲ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان بوده است.

اسدی تصریح کرد: طبق بازدیدهایی که از باغات شهرستان اهر داشته ایم متاسفانه باید گفت که درختی نداریم که شکوفه میوه در آن سالم باقی بماند و در واقع با این سرمازدگی باغداران اهری تمام سرمایه خود را از دست دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در خاتمه با تاکید بر اینکه خسارت سرمازدگی در شهرستان اهر بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد است، خاطرنشان کرد: در پی خسارت سرمازدگی به باغات این شهرستان، ۱۵۰ هزار تن میوه که از باغات اهر برداشت می شد از بین رفت./ منبع: مهر


کد مطلب: 69362

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/69362/سرمازدگی-۱۵۰-هزار-تن-میوه-بین-برد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com