تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 84202
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها از راه‌اندازی مرکز کنترل خودروهای حفاظتی یگان این سازمان و ساماندهی نیروها خبر داد.
راه‌اندازی مرکز کنترل خودروهای حفاظتی یگان سازمان جنگل‌ها
به گزارش زیست آنلاین، میثم حسینی لر ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مرکز کنترل خودروهای حفاظتی اظهار کرد: درحال حاضر تمامی خودروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به سیستم‌های مکان‌یاب (GPS) مجهز شده‌اند و مسیر حرکتی آن‌ها در سامانه مانیتورینگ ناوگان یگان حفاظت ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای حفاظتی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی مشغول حفاظت و صیانت از طبیعت هستند، تصریح کرد: برای هر یک از این نیروهای حفاظتی محدوده‌ای جهت حفاظت و رصد مشخص شده است و هنگامی‌که خودروی آن‌ها شروع به حرکت می‌کند ما می‌توانیم مسیر حرکتی آن‌ها را مشاهده کنیم. گاهی اوقات این خودروها از محدوده تعیین شده خارج می‌شوند و یا چندین روز خاموش هستند، در این شرایط مدیران کل ادارات درجریان ماجرا قرار خواهند گرفت و علت را جویا می‌شوند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: از سویی دیگر هشدارهای مختلفی در این سامانه طراحی شده است که اگر نیروی حفاظتی در شرایط خطرناکی قرار گرفت و یا حتی از مسیر خود خارج شد، هشداری به‌صورت پیامک همراه با لوکیشنی که خودروی حفاظتی در آن قرار دارد، برای مدیرکل استان ارسال می‌شود.

حسینی لر در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد زیادی از نیروهای حفاظتی سازمان جنگل‌ها از شهریور ماه سال گذشته تاکنون ساماندهی شده‌اند، گفت: پیش از این تعداد زیادی از نیروهای حفاظتی ما پست یگان حفاظت نداشت. این مسئله سبب می‌شود که مشمول برخی مزایا، تسهیلات و قوانین نیروهای حفاظتی نشوند.

به گفته وی درحال‌ حاضر ۱۴۴۳ نفر از نیروهای حفاظت، پست یگان حفاظت را گرفته‌اند، تصریح کرد: از این‌رو این افراد مشمول قوانینی که دولت برای یگان حفاظت تصویب می‌کند و یا سایر مزایای سازمانی خواهند شد./ایسنا

https://zistonline.com/vdcf00dc.w6djxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما