تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 83834
زیست آنلاین: به گفته دانشمندان، خرس های قطبی و وال های تک شاخ به دلیل از بین رفتن یخ های بزرگ در قطب شمال، برای زنده ماندن، چهار برابر بیشتر انرژی مصرف می کنند.
از دست رفتن یخ های قطب شمال، تلاش خرس های قطبی برای زنده ماندن را چهار برابر کرده است
به گزارش زیست آنلاین، پستانداران از نظر فیزیولوژیکی طوری طراحی شده اند که تا آنجا که ممکن است انرژی کمتری مصرف کنند. خرس های قطبی در درجه اول شکارچیان بنشین و منتظر باش هستند و برای گرفتن فک از طریق سوراخ هایی برای نفس کشیدن سازگار شده اند، و وال های تک شاخ به گونه ای تکامل یافته اند که بدون انجام حرکات سریع برای شکار، در اعماق شنا می کنند.

با این حال، طبق مقاله ای که در Journal of Experimental Biology منتشر شده است، اکنون آنها مجبورند برای زنده ماندن بسیار سخت تر تلاش کنند.

خرس های قطبی عمدتا از فک های تغذیه می کنند. اما تأمین این منبع غذایی سخت تر شده است.

یخ های دریایی که آنها در آن شکار می کنند، از سال 1979 ، هر دهه 13 درصد کاهش یافته است. مطالعات نشان می دهد که خرس های قطبی اکنون به طور متوسط سه روز شنا می کنند تا فک ها یا منابع غذایی زمینی کم انرژی تر را جستجو کنند که آنها را مجبور به طی فاصله بیشتر می کند.

تک شاخ ها نیز شناگران استقامتی هستند که می توانند در جستجوی هالیبوت، طعمه مورد علاقه خود، به عمق 1500 متری شنا کنند. آنها به سوراخ های تنفسی قابل اعتماد نیاز دارند، اما یخ ها به سرعت در حال تغییر و به روش های جدید در حال حرکت هستند، به این معنی که سوراخ ها جابجا شده و در بعضی موارد ناپدید شده اند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcfjcdc.w6dmmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما