تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 83833
زیست آنلاین: جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا روز سه شنبه گفت كه او و جاستین ترودو نخست وزیر كانادا توافق كردند كه تا سال 2050 در جهت دستیابی به انتشار صفر خالص تلاش كنند.
تلاش ایالات متحده و کانادا برای دستیابی به انتشار صفر خالص
به گزارش زیست آنلاین، بایدن در سخنرانی خود در دیدار دو جانبه با نخست وزیر کانادا گفت: ما در حال راه اندازی یک نشست سطح بالا و جاه طلبانه برای آب و هوا هستیم و سیاست ها و اهداف خود را برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2050 همسو می کنیم.

جان كری، نماینده ویژه تغییرات آب و هوایی ایالات متحده و همتای كانادایی وی، جاناتان ویلكینسون، وزیر محیط زیست این کشور، میزبان این نشست خواهند بود.

این مشارکت پس از آن انجام شد که بایدن در اولین روز کاری خود در ماه گذشته، طی یک فرمان اجرایی با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی، مجوز اصلی خط لوله Keystone XL را که می توانست روزانه 830 هزار بشکه نفت خام سنگین را از آلبرتا کانادا به نبراسکا حمل کند، لغو کرد.

یک مقام آمریکایی گفت همسایگان در آمریکای شمالی در راستای هماهنگی سیاست ها همکاری خواهند کرد و هدفشان اعلام اهداف جدید کاهش انتشار بر اساس توافقنامه آب و هوایی پاریس برای سال 2030 ، تا 22 آوریل است. روزی که ایالات متحده میزبان اجلاس رهبران آب و هوایی است.

این مقام مسئول به خبرنگاران گفت که زمینه های همسویی، شامل کاهش متان در عملیات های نفت و گاز، حمل و نقل و وسایل نقلیه و انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اوایل ماه جاری به رویترز گفت که ایالات متحده علاقه مند به افزایش واردات برق کشور است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcexv8v.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما