تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 83828
زیست آنلاین: دیوید آتنبورو، طبیعت شناس بریتانیایی روز گذشته در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که تغییر اقلیم بزرگترین تهدید امنیتی است که بشر کنونی با آن روبرو است.
تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای امنیت جهانی است
به گزارش زیست آنلاین، آتنبورو 94 ساله، معروف ترین مستندساز و محقق حیات وحش در جهان، در یک جلسه مجازی با حضور 15 عضو شورا در مورد خطرات مربوط به آب و هوا برای صلح و امنیت بین المللی به ریاست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سخنرانی کرد.

وی گفت: اگر مسیر فعلی را ادامه دهیم، با فروپاشی همه آن چیزهایی که امنیت ما را فراهم می کند روبرو خواهیم شد: تولید مواد غذایی، دسترسی به آب شیرین، دمای محیط قابل سکونت و زنجیره های غذایی اقیانوس ها. و اگر طبیعت نتواند دیگر اساسی ترین نیازهای ما را تامین کند، بسیاری از باقی مانده تمدن ها به سرعت از بین می روند.

با توجه به تلاش جهانی برای کاهش سریع میزان انتشار گازهای گرم کننده، سازمان ملل اجلاس آب و هوایی را در ماه نوامبر در گلاسگو اسکاتلند برگزار می کند.

 این اجلاس، مهمترین گردهمایی از زمان سال 2015 است که نزدیک به 200 کشور متعهد شدند برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار، سرعت افزایش دما را کاهش دهند.

اجلاس نوامبر مهلتی برای تعهد کشورها به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، کشورها، شرکت ها، شهرها و موسسات مالی را مجبور کرد تعهدات بلند پروازانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بدهند. چین و ایالات متحده بزرگترین عاملان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان هستند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcivvav.t1apr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما