تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 83778
زیست آنلاین: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد تغییرات آب و هوایی برنامه های بلندپروازانه ای دارد. وی می خواهد انتشار کربن خالص را تا سال 2035 از بخش انرژی و تا سال 2050 از کل اقتصاد این کشور حذف کند.
نگرانی از تغییر به سمت انرژی سبز
به گزارش زیست آنلاین، تغییر بزرگ برای دوری از سوزاندن نفت، گاز و زغال سنگ که خیلی ضروری نیز می باشد، بسیاری از آمریکایی ها را از کار بیکار خواهد کرد. کاخ سفید و همچنین طرفداران انرژی پاک سعی دارند به این نکته اشاره کنند که تغییر از سوخت های فسیلی به انرژی پاک در سال های آینده منجر به ایجاد مشاغل بیشتر خواهد شد. اما راه طولانی در پیش هست.

جینا مک کارتی، مشاور اقلیمی بایدن، چالش های پیش رو را تایید می کند. او می گوید که دولت، تازه در حال یافتن چگونگی کاهش شوک های ناشی از این چالش بلند مدت است.     

مک کارتی به یاهو فایننس گفت: "این یکی از نگرانی های اساسی است که ما از قبل به دست گرفتن دولت، از آن آگاه بودیم.   

این چالش با شغل هایی که در بعضی مناطق از بین می روند و در جاهای دیگر اضافه می شوند، جغرافیایی است. با توجه به این نکته که برخی از مشاغل پردرآمد جایگزین مشاغل کم درآمد می شوند، این چالش به نوعی کیفی هم می باشد.

مطالعات نشان داده است که تغییر به سوی انرژی پاک، در سه بخش بزرگ صنعتی، احتمالاً منجر به ایجاد مشاغل جدید در تولید و ساخت و ساز، و ضرر و زیان در معدنکاری و استخراج خواهد شد.

به گفته کارشناسان، تأثیر کلی مثبت خواهد بود و امکان ایجاد 15 میلیون شغل جدید در سال های آینده امکان پذیر است، که برای پایان دادن به بحران بیکاری کافی می باشد، در عین حالی که اقتصاد انرژی، پاکتر خواهد بود.

منبع: finance.yahoo

https://zistonline.com/vdcc4mq4.2bq1m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما