تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 83759
تصفیه خانه فاضلاب شرق شهر صدرای شیراز سه شنبه بهره برداری شد که این طرح می تواند افزون بر حل مشکل زیست محیطی به توسعه فضای سبز نیز کمک کند.
تصفیه‌خانه فاضلاب صدرای شیراز کمک به حل مشکل زیست محیطی است
به گزارش زیست آنلاین، استاندار فارس، سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح این طرح، حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت شهر صدرا تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند که هم برای محیط زیست مناسب است و هم از پساب آن در زمینه فضای سبز و صنعت نیز می‌توان استفاده کرد.
عنایت‌الله رحیمی افزود: نبود یک تصفیه خانه مناسب و مدرن سبب شده بود که ساکنان این منطقه طی سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شوند که با راه‌اندازی این تصفیه خانه این مشکلات به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در نبود این تصفیه خانه، علاوه بر مشکلاتی که برای ساکنان شهر صدرا ایجاد می‌شد، فاضلاب ایجاد شده به سمت شهر شیراز سرازیر می‌شد و منابع آب زیرزمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را دچار آسیب زیست محیطی می‌کرد.

او اظهار داشت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد که زمینی در اینجا تامین شود و با مذاکراتی که با اداره کل اوقاف و مستاجر آن انجام شد و با همکاری شرکت عمران صدرا، زمین مورد نیاز تامین شد و کار به سمت انعقاد قرارداد پیش رفت و نتیجه آن اقدامات این شد که امروز شاهد افتتاح این تصفیه خانه پیشرفته هستیم.
استاندار فارس بیان کرد: اجرای این طرح افزون بر ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه دفتری به دنبال داشته که این عدد به احتساب ارزش روز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

رحیمی، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک کلنگ فاضلاب غرب صدرا هم که بنا است هفته آینده به پیمان برود به زمین بخورد.

وی، اقدامات دولت در زمینه تصفیه خانه‌ها، شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در این استان را خوب توصیف کرد و افزود: از جمله در تیرماه امسال شاهد افتتاح تصفیه خانه شماره دو شیراز با دستور رئیس جمهوری بودیم که با افتتاح آن، ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب شهر شیراز افزوده شد.
او گفت: تا قبل از افتتاح این تصفیه خانه ۴۰۰ هزار نفر از جمله شهر شیراز تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب بودند که تصفیه خانه شماره دو شیراز ۶۰۰ نفر دیگر به این جمعیت افزود.

رحیمی اظهار داشت: سال گذشته نیز تصفیه خانه نورآباد ممسنی وارد مدار شد و می‌کوشیم که تصفیه خانه شهر کازرون را نیز تا پایان دولت و حتی در صورت امکان تا پایان امسال به سرانجام برسانیم.

استانداری فارس گفت: هم‌اینک در ۶ مرکز شهرستانی استان نیز شاهد اجرای پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و خطوط انتقال هستیم که میزان پیشرفت فیزیکی آنها افزون بر ۶۵ درصد است که با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال اجرا هستند.

رحیمی گفت: علاوه بر این و برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید، هشت روستای استان فارس از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه خانه بهره‌مند شدند.

در دهمین روز از دهه مبارک فجر، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شرقی شهر صدرا شیراز به همراه شبکه و خط انتقال آن به طول ۶۷ کیلومتر با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

https://zistonline.com/vdcb9zbw.rhbfspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما