تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 83686
زیست آنلاین: مقامات سوئد این هفته اعلام کردند که برای عبور ایمن حیوانات، گذرگاه های جدید احداث خواهند کرد.
ایجاد گذرگاه های حیات وحش در سوئد
به گزارش زیست آنلاین، آوریل هر سال، ماشین ها در بزرگراه اصلی سوئد به طور متناوب متوقف می شوند. صدها گوزن شمالی تحت نظارت گله داران بومی سامی، عرض این بزرگراه را برای آغاز سفر به سمت غرب به کوهستان ها آغاز می کنند، چرا که زمین های گلسنگی در نزدیکی شهر اومه آ، در زمستان پوشیده از برف می شود.

از آنجا که شریان اصلی سوئد شلوغ تر شده است، گذر از آن به طور فزاینده ای مشکل ساز می شود. به خصوص اگر مقامات به موقع برای بستن جاده نرسند.

بعضی اوقات رانندگان سعی می کنند هنگام عبور گوزن از بزرگراه، سبقت بگیرند، همین موضوع حیوانات را می ترساند و همین بهم ریختگی اوضاع، باعث ایجاد ترافیک طولانی می شود.

پر سندستروم، اکولوژیست دانشگاه علوم کشاورزی سوئد که به عنوان واسطه ای بین سامی ها و مقامات برای بهبود گذرگاه ها فعالیت می کند، می گوید در شرایط سخت آب و هوایی، این زمین های گلسنگی می توانند برای گوزن های شمالی بسیار مهم باشد.

این هفته، مقامات سوئدی اعلام کردند که برای کمک به عبور آسان گله های گوزن شمالی دوازده گذرگاه ایجاد می کنند.

امید است این گذرگاهها به گله داران اجازه دهد زمین های مرتع تازه پیدا کنند و راه بندان را کاهش دهند.

4500 گله دار سامی و 250 هزار گوزن شمالی بشدت تحت تأثیر بحران آب و هوا قرار گرفته اند، در تابستان با آتش سوزی جنگل ها مبارزه می کنند و در زمستان با بارش ها که گلسنگ ها را زیر لایه های یخ غیر قابل نفوذ پنهان می کند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcaiina.49nea15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما