تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83473
اختصاصی زیست آنلاین؛ پس از اعتراضات گسترده نهادهای جامعه مدنی:

پیشنویس قانون جامع آب از دستور کار خارج شد/ قانون توزیع عادلانه آب مبنای تدوین لایحه

زیست آنلاین: یک منبع آگاه در وزارت نیرو از دستور کار خارج شدن پیش نویس نهم قانون جامع آب به علت اعتراضات گسترده سمن ها و ایرادات فراوان آن خبر داد.
پیشنویس قانون جامع آب از دستور کار خارج شد/  قانون توزیع عادلانه آب مبنای تدوین لایحه
به گزارش زیست آنلاین، پس از اعتراضات کمپین های زیست محیطی؛ تشکل های میراث فرهنگی؛ جامعه کشاورزی و عشایری کشور به پیش نویس قانون جامع آب که در سال ۹۳ تدوین شده بود وزارت نیرو از مبنا قرار دادن این پیش نویس برای تدوین قانون جامع آب عقب نشینی کرد. یک منبع آگاه در وزارت نیرو در گفتگو با زیست آنلاین گفت : "پیش نویس نهم قانون جامع آب به علت ایرادات فراوان از دستور خارج و مبنای تدوین قانون جدید آب کشور قانون توزیع عادلانه آب است."

بنابراین گزارش، پیش نویس نهم قانون جامع آب توسط وزارت نیرو در حالی از دستور خارج شد که منتقدان این امر را کافی نمی دانند و معتقدند در موقعیت کنونی مبنا قرار گرفتن پیش نویس نهم یا قانون توزیع عادلانه آب برای تدوین قانون جامع آب تنها خواسته آنان نیست.

به زعم آنان، این سوال همچنان مطرح است که آیا وزارت نیرو صلاحیت تدوین قانون جامع آب کشور را دارد یا خیر

 در اعتراضات اخیر که توسط کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان کلید خورد و با اعتراض شبکه تشکل های میراثی و عشایری کشور ادامه یافت؛ مخالفان بر این عقیده هستند که تا نتایج ویرانگر حاصل از اجرای قانون توزیع عادلانه آب طی سالهای اجرای این قانون مورد بررسی قرار نگیرد سخن گفتن از تغییر قانون بی معناست. مخالفان معتقدند به علت دامنه گسترده موضوع آب وزارت نیرو صلاحیت تدوین قانون جامع آب را ندارد و ضرورت دارد تولی گری وزارت نیرو بر آب در بازبینی جدید قانون از بین رود.

. آنها معتقدند به علت تفکر سازه ایی و نگاه کالایی حاکم بر وزارت نیرو به مساله آب و تجربه عملکرد مخرب این وزارت خانه ضرورت دارد با دستور رئیس جمهور کارگروهی با حضور همه ذی نفعان برای تدوین قانون جامع آب تشکیل شود. باید دید وزارت نیرو در مقابل این انتقادات چه واکنشی نشان خواهد داد

زیست آنلاین آمادگی دارد مواضع وزارت نیرو در قبال انتقادات مطرح شده را منعکس کند

https://zistonline.com/vdcexe8v.jh8xfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما