تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 83252
زیست آنلاین: به دنبال اعتراضات گسترده و دامنه دار فعالان محیط زیست در مخالفت با پروژه انتقال آب سد و تونل بهشت آباد؛ سر انجام با ورود "معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور" این پروژه متوقف می شود.
عملیات اجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد چگونه متوقف شد+سند
به گزارش زیست آنلاین، به دنبال اعتراضات گسترده و دامنه دار فعالان محیط زیست در مخالفت با پروژه انتقال آب سد و تونل بهشت آباد؛ بر اساس خبری از اسکان نیوز سر انجام با ورود "معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور" این پروژه متوقف می شود.

ماجرا از انجا آغاز می شود که محمد داس مه مسئول حقوقی انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان و وکیل کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان طی یک گزارش مفصل از تخلفات وزارت نیرو در پروژه انتقال آب بهشت آباد به دادستانی کل کشور این مجموعه نظارتی را به آنچه در پروژه های انتقال آب می گذرد حساس می کند. معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور طی نامه ایی مفصل به وزیر نیرو خواهان پاسخگویی وزارت نیرو در خصوص اجرای پروژه فاقد مجوز زیست محیطی بهشت آباد می شود و متعاقب آن طی نامه شماره  ۹۰۰۰/۱۳۹۹۱۴۰/۲۵۰۶۶ مورخ ۲۰ / ه / ۹۹ که از سوی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور انجام می شود مکاتباتی نیز با دادستان های استان های خوزستان؛ اصفهان و چهارمحال بختیاری با توجه به فقدان مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب بهشت آباد دستور تعقیب قضائی متخلفین را صادر می کند.

ورود دادستانی کل کشور به پرونده پروژه های انتقال آب خصوصا پروژه بهشت آباد از آن رو مهم است که فعالیت محیط زیستی از فاز حقوقی ماجرا توامان وارد فاز کیفری علیه متخلفین حوزه سد سازی و انتقال آب شده است و کسانی که سالها بدون پاسخگویی به افکار عمومی در حال اجرای پروژه های سد سازی  و انتقال آب بودند باید به دستگاه قضائی پاسخگو باشند. در همین راستا کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان به منظور بررسی بیشتر ابعاد مختلف ماجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد مستندات خود را که نسخه ایی از آن را به دستگاه قضائی ارایه کرده است را در اختیار این رسانه قرار داده است. زیست آنلاین این مستندات را برای بهره برداری بیشتر فعالان و تشکل ها و حقوق دانان و دانش پژوهان حوزه آب و محیط زیست منتشر می کند.

متن مستندات را در فایل PDF بخوانید

اینجا کلیک کنید  

https://zistonline.com/vdcj88eo.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما