تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 83145
خشکسالی در شمال مکزیک مردم این منطقه را بر آن داشته تا در اعتراض به تقسیم آب در شمال این کشور با ایالات متحده، کنترل یک سد کلیدی را به دست بگیرند. دولت مکزیک بر سر تقسیم آب با ایالات متحده یک قرارداد امضا کرده است.
جنگ آب بین مکزیک و آمریکا: معترضین یک سد را اشغال کردند
به گزارش زیست آنلاین، مانوئل لوپز، رییس جمهور مکزیک، برای برقراری رابط حسنه با ایالات متحده متعهد شده است که به قراردای که با این کشور بر سر آب بسته وفادار خواهد ماند.

در قرارداد سال 1944،مکزیک در یک بازه زمانی 5 ساله باید یک میلیون 750 هزار ایکر فوت آب را به ایالات متحده برساند. همچنین مکزیک از رودخانه کلرادوی ایالات متحده آب دریافت می کند.

جورج آبوت، فرماندار ایالت تگزاس هفته گذشته از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته است تا برای ادامه این قرارداد به این ایالت کمک کند. مکزیک تا 24 اکتبر باید به این سهمیه بندی 5 ساله ادامه دهد و بر همین اساس نزدیک به یک سال آب به ایالات متحده بدهکار است.

با این حال از ماه سپتامبر معترضین کنترل سد لا بوکیول در چیهوهاهو در مرز نیومکزیکو را در دست گرفته اند. یک هفته پیش یک معترض به ضرب گلوله پلیس مکزیک کشته شد.

اعتزاض ها زمانی بالا گرفت که اعلام شد بر اساس تعهدی که مکزیک دارد آب بیشتری تحویل ایالات متحده خواهد شد.

معترضین به رویترز گفته اند که آب آنها دزدیده می شود و آنها اینجا جمع شده اند تا نگذارند کنترل سد به دست پلیس مکزیک بیفتد.

به گزارش انرژی امروز، کمیسیون ملی آب مکزیک در بررسی های خود از خشکسالی نشان داده است که بخش بزرگی از چیهوهاهو نسبت به شش ماه گذشته از خشکسالی متوسط تا شدیدتری رنج می برد. ایالات های مجاور این ایلات هم در چنین وضعیتی هستند.

در طول مرز ایالات متحده با ایالت چیهوهاهوی مکزیک، بسیاری از مناطق دچار خشکسالی شدید هستند.

https://zistonline.com/vdcam6na.49ney15kk4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما