تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 83115
زیست آنلاین: بریتیش پترولیوم (BP) پیش بینی می کند که نفت با برق پاک جایگزین خواهد شد، زیرا ممکن است هرگز تقاضای آن بعد از همه گیری بیماری کووید 19 بهبود نیابد.
آیا تقاضای نفت رو به کاهش می ماند
به گزارش زیست آنلاین، BP خواستار افزایش تقاضای جهان برای سوخت های فسیلی شده است، زیرا متوجه شده است که تقاضا برای نفت ممکن است به اوج خود  را رد کرده باشد و با کاهش بی سابقه ای در طول دهه ها مواجه شود.

طبق گفته این شرکت نفتی، تقاضا برای نفت هرگز به طور کامل از تأثیر همه گیر ویروس کرونا رها نمی شود و ممکن است برای اولین بار در تاریخ معاصر شروع به کاهش مطلق کند.

گزارش سالانه BP در مورد آینده انرژی، که روز گذشته منتشر شد می گوید نفت با برق پاک مزارع بادی، صفحات خورشیدی و نیروگاه های برق آبی جایگزین خواهد شد، زیرا انرژی تجدیدپذیر به عنوان منبع انرژی با سریعترین رشد، ظهور خواهد کرد.

اسپنسر دیل، اقتصاددان ارشد BP گفت که چشم انداز این شرکت از آینده انرژی جهان به دلیل ترکیبی از بیماری Covid-19 و سرعت بخشیدن به اقدامات اقلیمی ، سبزتر شده است.

شرکت BP ماه گذشته اعلام کرد سرمایه گذاری های کم کربن خود را تا سال 2025، ۸ برابر و تا سال 2030، ۱۰ برابر خواهد کرد و تولید سوخت های فسیلی خود را نسبت به سال 2019، 40 درصد کاهش خواهد داد.

در همین راستا، این شرکت هفته گذشته با معامله 1.1 میلیارد دلاری (860 میلیون پوندی) برای خرید سهام دو پروژه متعلق به Equinor نروژ، اولین گام خود را در صنعت باد فراساحلی برداشت.

براساس این گزارش، تکیه بیشتر جهان به انرژی پاک به این معنی است که انرژی های تجدیدپذیر می توانند از 5 درصد میزان مصرف انرژی امروز جهان به 20 تا 60 درصد تا سال 2050 برسند.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdchmzn6.23nxzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما