تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 83098
زیست آنلاین: استرالیای جنوبی اولین ایالت این کشور است که قوانینی برای ممنوعیت از استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف مانند قاشق و چنگال و نی وضع کرده است.
ممنوعیت فروش لوازم پلاستیکی یکبار مصرف در استرالیا
به گزارش زیست آنلاین، فعالان محیط زیست می گویند این قانون که احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ اجرایی شود، یک رویداد تاریخی است و به حفظ حیات وحش در خشکی و دریا کمک خواهد کرد.

این قانون می گوید فروش تامین یا توزیع محصولات پلاستیکی ممنوع شده، غیرقانونی خواهد بود

در این لیست ممنوعه علاوه بر نی، قاشق چنگال و قاشق های مخصوص هم زدن نوشیدنی، لیوان، کاسه، بشقاب و ظروف پلی استایرن نیز قرار دارند.

علاوه بر این اقلام ممنوعه موارد دیگری نیز در دست بررسی هستند تا به این لیست اضافه شوند که این موارد عبارتند از لیوانهای قهوه یکبار مصرف، بشقاب و کاسه ها و ظروف غذای پلاستیکی، چوب بادکنک، کیسه و گوش پاک کن ها.

برای افراد معلول یا کسانی که نیاز های پزشکی دارند برای استفاده از موارد ممنوعه معافیت های در نظر گرفته شده است.

مقامات این ایالت می‌گویند هنوز زمان مشخصی برای اجرای این قانون تعیین نشده است، علی الخصوص در حال حاضر که محدودیت های کرونایی اثرات منفی بر اجتماع و صنعت گردشگری گذاشته است.

این قانون جدید همچنین استفاده از پلاستیک های که مواد افزودنی به آنها اضافه شده است تا به سرعت به قطعات کوچکتر تقسیم شوند را نیز ممنوع کرده است.

دانشمندانی که اثرات پلاستیک بر محیط زیست را مطالعه می‌کنند اعلام کرده‌اند که وقتی پلاستیک به قطعات و اجزاء ریزتر تبدیل می شود، باعث می شود که موجودات بیشتری آنها را مصرف کنند.

کارشناسان می گویند حرکت به سمت مواردی که قابل استفاده مجدد هستند و یا قابلیت تجزیه دارند امکان پذیر است و پسماند و هزینه ها را کاهش خواهد داد.

اما انجمن خورده فروشان استرالیا که حدود ۲۸ هزار عضو در سرتاسر کشور دارد می گوید خرده‌ فروشان در استرالیای جنوبی زمان کافی برای تطابق با این قانون را ندارند و تعریف یکبار مصرف لازم است واضح تر شود.

در این قانون "یکبار مصرف" این گونه تعریف شده است که یک محصولی که طراحی شده است تا یک بار یا برای تعداد بار محدود قبل از این که دور انداخته شود مصرف شود.

اما این انجمن می گوید تعداد محدود استفاده تفسیرهای مختلفی به همراه دارد. این ممنوعیت در مورد قاشق های پلاستیکی بچه ها یا وسایل پیک نیکی چگونه است ؟ این قانون باید شفاف باشد تا بتوان از آن تبعیت کرد.

منبع: guardain

https://zistonline.com/vdch6vn6.23nxwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما