تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 82997
اراضی پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران برای نهمین بار طی سال جاری دچار آتش سوزی شد.
اراضی و تالاب میانکاله برای نهمین بار در سال جاری آتش گرفت
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارشات مردمی این آتش سوزی در ضلع شرقی پناهگاه حیات وحش شروع شده و سطحی حدود ۲۰ هکتار را در بر گرفته است که گروه های مردمی به همراه یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی سرگرم خاموش کردن آن هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران با تایید آتش سوزی در بخشی از اراضی میانکاله گفت که آتش سوزی پیش از ظهر امروز شروع شد و هم اکنون گروه هایی از یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی سرگرم خاموش کردنآن هستند.
سرهنگ مسلم آهنگری افزود : اراضی آتش سوزی شامل درختچه های سازیل و درختان انار محلی است که بیشتر برای تخم ریزی پرندگان مهاجر و خوراک آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت : در شرایط فعلی امکان برآورد میزان خسارت ها و یا عاملین آتش سوزی وجود ندارد و پس از اطفاء حریق بررسی کارشناسی در این زمینه انجام و در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.
سرهنگ آهنگری عمده آتش سوزی چند سال اخیر به خصوص 2 سال گذشته را که در آن حدود 400 هکتار از اراضی جنگلی از گونه های  سازیل و انار از بین رفت ، عمدی و یا ناشی از خطای انسانی دانست و گفت که پرونده این آتش سوزی ها در دستگاه قضایی در دست بررسی است.
پناهگاه حیات وحش در شرق مازندران حدود 60 هزار هکتار مساحت دارد که بیش از 40 هزار هکتار آن را تالاب بین المللی میانکاله تشکیل می دهد. بقیه این مساحت اراضی جنگلی و مرتع است که زیستگاه دایمی و یا موقت صدها گونه پرنده محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای رسمی دستکم هر سال بیش از یک و نیم میلیون بال پرنده مهاجر از 130 گونه برای زمستان گذرانی یا زیست در سایر فصول در تالاب میانکاله و اراضی مجاور آن فرود می آیند.

https://zistonline.com/vdcefo8v.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما