تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 82989
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری به تشریح اقدامات و عملکرد این یگان در چهار ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و از رفع تصرف ۱۷۴۱ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی و اطفای 1689 مورد حریق در 4 ماهه نخست سال 99 خبر داد.
رفع تصرف 1741 فقره اراضی ملی و اطفای 1689 مورد حریق در 4 ماهه نخست سال 99
به گزارش زیست آنلاین، سرهنگ علی عباس نژاد در تشریح جزئیات مربوط به اقدامات انجام شده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در چهار ماهه اول سال جاری اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران، جوامع محلی و سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی، ۱۶۸۹ فقره اطفای حریق در سطح ۱۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور انجام شده است که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می شود.

وی افزود: در این مدت با اجرای ۲۵۰۴ فقره گشت هدفمند و حضور به موقع، از تصرف ۲۲۸۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری و با متعرضان برخورد قانونی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت موثر از منابع طبیعی کشور را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه پایدار ضروری دانست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، تحقق این مهم را در گرو انسجام و مشارکت درون و برون سازمانی و برخورد قاطع و موثر قوه قضائیه با دست اندازان به انفال  دانست.

وی به افزایش ۳۲ درصدی تشکیل پرونده های مرتبط در حوزه تخلفات و جرایم منابع طبیعی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در این خصوص طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده و در مدت مشابه آن طی سال ۹۸ تعداد۱۰ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده تشکیل شده است.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: در بخش مهم و قابل توجه دیگر ۵۵۴۵ فقره پرونده با موضوع تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۳ هزار و ۴۵۰ هکتار و ۱۵۸ فقره پرونده در خصوص کوره‌های زغال در این مدت تشکیل و مراتب برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب بین قوه قضائیه و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: در همین مدت ۱۷۴۱ فقره حکم قضائی خلع ید، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت  ۴۵۰۴ هکتار با همکاری مشترک یگان حفاظت، مراجع قضائی و انتظامی اجرایی شده است.

عباس نژاد با اشاره به جدیت نیروهای یگان حفاظت و نیروهای مردمی در حراست از اراضی ملی اظهارکرد: در جریان اطفای حریق منابع طبیعی ۲۲ نفر از نیروهای یگان و شش نفر از نیروهای مردمی مصدوم و سه نفر از دوستداران طبیعت نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به دریافت ۳۳ هزار و ۶۸۸ فقره گزارش مردمی در چهار ماهه نخست سال، بر نقش محوری مردم و جوامع محلی در پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و متخلف اشاره و تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس عباس نژاد با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته و تاکید رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر مشارکت تمامی ارکان سازمانی در امر حفاظت از منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه های تدوین شده برای سال جاری و سال های آینده، شاهد کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه و محافظت بیشتر و موثر از منابع طبیعی باشیم.

https://zistonline.com/vdcf11dc.w6d0cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما