تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 82865
زیست آنلاین: بر اساس یک تجزیه و تحلیل ، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آلودگی هوا به میزان قابل توجهی باعث افزایش عفونت های ناشی از ویروس کرونا، بستری در بیمارستان و مرگ و میر می شود.
تاثیر آلودگی هوا بر ویروس کرونا
به گزارش زیست آنلاین، این تحقیقات نشان می دهد که یک افزایش کوچک و تک واحدی در قرار گرفتن طولانی افراد در معرض آلودگی هوا، عفونت را حدودا 10 درصد و مرگ و میر را 15 درصد افزایش می دهد.

در این مطالعه بیش از 20 عامل دیگر از جمله میانگین تراکم جمعیت، سن، اندازه خانوار، شغل و چاقی در نظر گرفته شده است.

شواهد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در اروپا، ایالات متحده و چین، هوای کثیف اثر ویروس کرونا  را بدتر می کند. اما بررسی صورت گرفته در هلند جالب است زیرا آلودگی شدید هوا در نه در شهرها بلکه در برخی مناطق روستایی و به دلیل دامداری زیاد اتفاق می افتد. این مثال نشان می دهد که صرفا بزرگی شهر پارامتر تاثیر گذاری نیست.

 دانشمندان هنوز بطور دقیق ارتباط بین آلودگی هوا و اثرات وخیم ویروس کرونا را اثبات نكرده اند. شواهد قطعی فقط با تعداد زیادی از داده های بیماران بدست می آید که هنوز در دسترس نیست و به جای آن از متوسط داده های مناطق استفاده می شود.

اما دانشمندان می گویند انجام بهترین تحقیقات تا جای ممکن مهم است زیرا یافتن ارتباط بین آلودگی هوا و ویروس کرونا می تواند به مدیریت موج های بعد آن کمک کند.

با این وجود بسیاری از دانشمندان بر این باورند که احتمال زیاد آلودگی هوا باعث افزایش تعداد و شدت عفونت های کووید ۱۹ خواهد شد، زیرا تاثیر هوای آلوده بر ریه ها و قلب و عروق پیش از این اثبات شده است.

منبع: thegaurdian

https://zistonline.com/vdciwvav.t1arq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما