تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 82856
زیست آنلاین: براساس یک گزارش جدید، بخش عمده ای از کاهش تولید گازهای گلخانه ای که بواسطه استفاده از اتومبیل های برقی حاصل می شود، توسط جاده سازی های جدید از بین می رود.
ساخت جاده های جدید، اهداف اقلیمی را زیر سوال می برد
به گزارش زیست آنلاین، دولت انگلیس می گوید انتشار گازهای گلخانه ای خودروها به ازای هر مایل کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که خودروهای با انتشار صفر، جاده های انگلیس را تصرف می کنند.

اما در این گزارش آمده است 80 درصد کاهش انتشار CO2 توسط اتومبیل های برقی با برنامه ریزی 27 میلیارد پوندی احداث جاده های جدید خنثی می شود.

این گزارش می افزاید اگر مسئولین بدنبال "احیای سبز" (green recovery) هستند، بهتر است در بخش های حمل و نقل عمومی، پیاده روی، دوچرخه سواری و مراکز کار از راه دور هزینه کنند. آنها خاطر نشان كردند كه اتومبیلهای برقی نیز از طریق ذرات حاصل از ترمز و لاستیک باعث افزایش آلودگی هوا خواهند شد.

این گزارش توسط یک مشاور محیط زیست و با استفاده از داده های جمع آوری شده از بزرگراه های انگلیس تهیه شده است.

این مقاله تخمین می زند که یک سوم از افزایش پیش بینی شده در تولید گازهای گلخانه ای، از ساخت و ساز، از جمله صرف انرژی برای تولید فولاد، بتن و آسفالت ناشی می شود. یک سوم، با افزایش سرعت خودرو در جاده های بدون محدودیت سرعت ایجاد می شود و یک سوم دیگر می تواند در اثر ترافیک اضافی ایجاد شده توسط جاده های جدید یوجود بیاید.

نویسندگان این گزارش می گویند تجربه نشان داده است که ساخت جاده های جدید همیشه باعث بجود آمدن ترافیک شده است. در گزارش آمده است که حتی با خوش بینانه ترین تخمین دولت از میزان استقبال از وسایل نقلیه برقی، انتشار گازهای گلخانه ای از جاده ها و بزرگراه ها در انگلستان برای رسیدن به "صفر خالص" تا سال 2050، مسیر خوبی در پیش نگرفته است.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdciqvav.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما