تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 82849
زیست آنلاین: سازمان جهانی هواشناسی می گوید احتمال افزایش بیش از 1.5 درجه سانتیگراد دما در 5 سال آینده در مقایسه با سطح پیش از انقلاب صنعتی زیاد است.
افزایش احتمال گذر از هدف جهانی افزایش 1.5 درجه ای دمای هوا
به گزارش زیست آنلاین، این سازمان می گوید شانس اینکه این رکورد در یک سال قبل از سال 2024 شکسته شود ۲۰ درصد و احتمال آن که در یک یا چند ماه، در پنج سال آینده شکسته شود، ۷۰ درصد است.

دانشمندان می گویند این موضوع، نشان می دهد کار سختی برای کنترل سطح تغییرات اقلیمی پیش رو قرار دارد.

توافق نامه پاریس در سال 2015 اهداف معینی را برای رهبران جهان تعیین کرد. آنها تعهد دادند تلاش خود را برای برای جلوگیری از گرم شدن  بیش از 1.5 درجه سانتیگراد دمای کره زمین تا پایان قرن حاضر به کار گیرند.

این ارزیابی جدید، که توسط دفتر هواشناسی سازمان ملل متحد در بریتانیا انجام شده است، نشان می دهد احتمال زیادی وجود دارد که از این سطح تعیین شده دما عبور کنیم.

محققان می گویند که میانگین دمای سالیانه زمین در حال حاضر بیش از ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح دهه 1850 است و احتمالاً در این 5 سال در این سطح باقی می ماند.

مطالعات قبلی شانس کوتاه مدت برای دمای بالاتر از 1.5 درجه سانتیگراد را 10 درصد تعیین کرده بودند اما اکنون گفته می شود طبق مدل های جدید این مقدار دو برابر شده و با گذشت زمان افزایش می یابد.

دانشمندان می گویند برخی از نقاط جهان این افزایش دما را بیش تر از دیگر نقاط احساس خواهند کرد. قطب شمال احتمالاً دو برابر میانگین جهانی در سال جاری گرم خواهد کرد.

آنها همچنین پیش بینی می کنند که طی پنج سال آینده به دلیل افزایش سطح دریا ها، طوفان های بیشتری در غرب اروپا رخ خواهد داد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcaoana.49nuy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما