تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 82775
زیست آنلاین: هر تابستان، یخچال های پرنسا در شمال ایتالیا با صفحات بزرگ که نور آفتاب را منعکس می کنند، پوشانده می شوند.
پوشاندن سطح یخچال های طبیعی در ایتالیا
به گزارش زیست آنلاین، یخچال پرستا در شمال ایتالیا، بیش از یک سوم از حجم خود را از سال 1993 از دست داده است. پس از اتمام فصل اسکی، مسئولین منطقه با استفاده از پوشش های سفید که مانع از برخورد پرتوهای خورشید می شود، تلاش می کنند تا مانع از آب شدن آن شوند.

داوود پانیتزا، رئیس شرکت Carosello-Tonale که این کار را انجام می دهد توضیح می دهد که این منطقه به طور مداوم در حال کوچک شدن است، بنابراین ما حداکثر آن را که بتوانیم پوشش می دهیم.

این شرکت در سال 2008 که فعالیت خود را آغاز کرد توانست 30 هزار متر مربع را پوشش دهد. اما اکنون نزدیک به 100 هزار متر مربع تحت پوشش این شرکت است

پانتیزگفت که این پوشش ها، برزنت های ژئوتکستایل هستند که نور خورشید را منعکس و دمای پایین تر از سطح خارجی را حفظ می کنند،  بنابراین تا آنجا که ممکن است از ذوب برف جلوگیری می کنند."

در مرز بین لومباردی و ترنتینو آلتو آدیج و در ارتفاع 3000 متری، کارگران ورق ها را به صورت نوارهای بلند بر روی زمین پهن و آن ها را به هم محکم کرده و از کیسه های شن و ماسه برای نگه داشتن این پوشش ها در برابر باد استفاده می کنند.

این صفحات، که ابعاد آن ها 70 متر در 5 متر است، پس از قرار گیری بر روی برف، به سختی از برف زیر آن قابل تمایز هستند. نصب و جمع آوری این صفحات هرکدام، شش هفته به طول می انجامد و قیمت هر رول از این پوشش 400 یورو است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdciwyav.t1ary2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما