تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 82747
زیست آنلاین: ابر رایانه ها، مدلسازی هایی را به ما نشان می دهند که نشان می دهد اوضاع آب و هوا بدتر از آن چیزی است که تصور می شود.
اوضاع آب و هوا بدتر از آن چیزیست که تصور می شود
به گزارش زیست آنلاین، مدل سازی نشان می دهد که آب و هوا نسبت به آنچه که تصور می شود نسبت به انتشار کربن حساس تر است.

دانشمندان می گویند، بدترین سناریوهای گرمایش جهانی ممکن است نیاز به تجدیدنظر داشته باشد. داده های مدل سازی اخیر نشان می دهد که آب و هوا بیشتر از آن چه که در گذشته تصور می شد به کربن حساس است. کارشناسان می گویند که این پیش بینی ها می توانند  فوق العاده نگران کننده باشند. اگرچه آنها تأکید کردند که برای اطمینان بیشتر، تحقیقات گسترده تر و بیشتری لازم است.

نتایج مدل سازی های 20 موسسه، برای ارزیابی توسط هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی در حال گردآوری است و قرار است سال آینده منتشر شود.

در مقایسه با آخرین ارزیابی در سال 2014، 25 درصد از مدل سازی ها، یک افزایش شدید حساسیت به آب و هوا را از 3 به 5 درجه سانتیگراد نشان می دهند. میزان گرمایش پیش بینی شده، از دو برابر شدن دی اکسید کربن جوی نسبت به سطح پیش از انقلاب صنعتی ( 280 ppm) حکایت دارد.

این پیش بینی ها بسیاری از ناظران با تجربه را شوکه کرده است. زیرا فرضیات مربوط به حساسیت آب و هوا از دهه 1980 تقریبا بدون تغییر بوده اند.

جان راک استورم، محقق موسسه پستدام می گوید: این یک نگرانی بسیار عمیق است. حساسیت اقلیمی، جام مقدس علم آب و هوا است. این حساسیت، شاخص اصلی خطر آب و هوا است که به مدت 40 سال ، حدود 3 درجه سانتیگراد بوده است. اکنون، ابر رایانه ها، مدلسازی هایی را به ما نشان می دهند که نشان می دهد اوضاع بدتر از آن چیزی هست که تصور می شد.

وی گفت: حساسیت آب و هوایی بالاتر از 5 درجه، دامنه اقدامات انسانی را برای کاهش اثرات گرمایش جهانی کاهش می دهد. ما فضای بیشتری برای کاهش آهسته به 1.5 درجه (بالاتر از سطوح پیش انقلاب صنعتی) نداریم. بهترین هدف ما می تواند 2 درجه سانتیگراد باشد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdchqqn6.23nikdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما