تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 82736
زیست آنلاین: انگلیس در حال گذر از یک نقطه عطف تاریخی است. نیمه شب امشب (چهارشنبه)، دو ماه تمام می شود که در این کشور برای تولید برق، زغال سنگی سوزانده نمی شود.
نقطه عطف در صنعت انرژی انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، یک دهه پیش، حدود 40 درصد از برق انگلیس از سوزاندن زغال سنگ تامین می شد. 

هنگامی که در انگلیس محدودیت های کرونایی وضع شد، تقاضای برق کاهش یافت. شبکه ملی، با خارج کردن نیروگاه های زغال سنگ از شبکه به این کاهش واکنش نشان داد.

آخرین ژنراتوری که با سوزاندن زغال سنگ برق تولید می کرد، در نیمه شب 9 آوریل سال جاری، از مدار خارج شد. از آن زمان تا کنون هیچ زغال سنگی برای تولید برق سوزانده نشده است.

رکورد قبلی استفاده نکردن از زغال سنگ، 18 روز و6 ساعت و 10 دقیقه بود که در ژوئن سال گذشته به دست آمد.

این موضوع که انگلیس دیگر نیاز به استفاده از سوختی که پیش از این پایه تولید برق این کشور بوده است ندارد، نشان دهنده تحولات چشمگیر سیستم انرژی این کشور و سرمایه گذاری های عظیم در انرژی های تجدیدپذیر در دهه گذشته است.

دو مثال زیر نشان می دهد که چقدر شبکه های انرژی انگلیس تغییر کرده است.

یک دهه پیش فقط 3 درصد از برق انگلیس از انرژی بادی و خورشیدی تامین می شد و بسیاری از مردم آن را یک کالای لوکس و پر هزینه می دانستند. در حال حاضر این کشور بزرگترین صنعت بادی فرا ساحلی در جهان و همچنین بزرگترین مزرعه بادی جهان که سال گذشته در سواحل یورکشایر به بهره برداری رسید را در اختیار دارد.

همزمان نیرگاه Drax، بزرگترین نیروگاه انگلیس، مسیری متفاوتی را برای انرژی های تجدیدپذیر در پیش گرفته است. این نیروگاه که در یورکشایر نیز قرار دارد، 5 درصد از برق این کشور را تولید می کند.

 یک دهه پیش، این نیروگاه بزرگترین مصرف کننده ذغال سنگ در انگلیس بود اما اکنون به سمت استفاده از گلوله های چوبی فشرده رفته است که همین موضوع باعث شده تولید دی اکسید این نیروگاه که 20 میلیون تن در سال بود تقریبا به صفر برسد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcfvedc.w6d0magiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما