تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 82726
رتبه‌بندی وضعیت محیط‌زیست جهانی کشورها براساس شاخص عملکرد محیط‌زیست به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست، در مراسمی بصورت آنلاین رونمایی شد.
رونمایی از شاخص عملکرد محیط‌زیست جهانی کشورها
به گزارش زیست آنلاین و به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نرگس صفار سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index - EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان‌ و ارتقای وضعیت زیست ‌بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده بندی جهانی بر اساس این شاخص بین المللی صورت می گیرد. 

وی ادامه داد : در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها؛ وضعیت محیط زیست آنان بوده و نتیجه آن هر دو سال یکبار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می شود. 

سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها، اظهار داشت: جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه ای پرداخته شده  که کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوییس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.

به گزارش ایرنا، صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ۲۰۲۰ EPI ، با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸ ، نسبت به سال ۲۰۱۸ (رتبه ۸۰) از وضعیت بهتری برخوردار شده که مقدار شاخص EPI از صفر تا ۱۰۰ تعیین شده و امتیاز ۱۰۰ بهترین و صفر بدترین وضعیت محیط زیست است.

۵ ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد ماه روز محیط زیست است که در ایران یک هفته به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری کرده است.

https://zistonline.com/vdcepf8v.jh8wwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما