تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 82688
زیست آنلاین: گرمایش نا همگون می تواند تأثیر عمده ای بر حیات وحش دریایی داشته باشد، زیرا گونه هایی که برای بقا به یکدیگر متکی هستند مجبور به جابه جایی می شوند.
تغییرات اقلیمی در اعماق اقیانوس ها
به گزارش زیست آنلاین، گرمایش نا همگون می تواند تأثیر عمده ای بر حیات وحش دریایی داشته باشد، زیرا گونه هایی که برای بقا به یکدیگر متکی هستند مجبور به جابه جایی می شوند.

براساس جدیدترین تحقیقات،حتی اگر انتشار گازهای گلخانه ای به طور چشمگیری کاهش یابد، میزان تغییرات اقلیمی در اعماق اقیانوس های جهان، تا نیمه دوم قرن جاری، می تواند هفت برابر بیشتر از سطح فعلی شود.

گرمای مختلف در اعماق مختلف می تواند تأثیرات عمده ای بر حیات وحش دریایی داشته باشد و باعث قطع ارتباط  گونه هایی شود که برای بقا به یکدیگر متکی هستند ولی مجبور به حرکت و جابه جایی می شوند.

در این تحقیقات، دانشمندان به معیاری به نام سرعت اقلیمی پرداختند. سرعتی که با گرم شدن لایه های مختلف اقیانوس، گونه ها برای جابجایی در محدوده دمای مورد نظر نیاز دارند.

این مطالعه نشان داد زمانی که گرمای اضافی ناشی از افزایش سطح گازهای گلخانه ای به اعماق اقیانوس ها منتقل می شوند، قسمت های مختلف اقیانوس با سرعت های مختلف تغییر می کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcbw0bw.rhb5wpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما