تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 82683
زیست آنلاین: کشاورزان پاکستانی با بدترین حمله ملخ ها در تاریخ خود مواجه شده اند.
حمله گسترده ملخ ها به پاکستان
به گزارش زیست آنلاین، یکی از کشاورزان در استان بلوچستان پاکستان درباره هجوم ملخ ها گفت: این، بدترین چیزی است که تاکنون در کل زندگی مان دیده ایم. من حدود 50 هکتار پنبه کاشتم اما همه آن توسط ملخ ها خورده و نابود شدند. علاوه بر پنبه، سایر محصولات نظیر پیاز، فلفل و گوجه فرنگی نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند. این هجوم ملخ ها حدود 51 هزار دلار ضرر مالی به من زد که برای یک کشاورز سال ها زمان می برد تا این ضرر و زیان جبران شود.

کشاورزان در سراسر پاکستان بدترین حمله ملخ ها در تاریخ را تجربه کردند، که باعث وارد شدن میلیارد ها دلار خسارت شد و نگرانی شدیدی بابت کمبود طولانی مدت مواد غذایی ایجاد کرده است.

دولت پاکستان امسال پس از شروع حمله ملخ ها به محصولات زراعی زمستانی، وضعیت اضطراری در سراسر کشور اعلام کرد. اولین گله ملخ ها در اواسط سال 2019 از امارات متحده عربی وارد پاکستان شد و انتظار می رود طی چند هفته آینده گله جدیدی از ایران وارد این کشور شود.

باران های شدید در شبه جزیره عربستان در سال 2019 باعث رشد انفجاری در ملخ ها شد و سال گذشته آنها در هند، پاکستان و تعدادی از کشورهای آفریقایی مشکلات زیادی ایجاد کردند. نسل بعدی ملخ ها 20 برابر بزرگتر خواهد بود. تا 50 میلیون ملخ می توانند یک گله را تشکیل بدهند. آن ها می توانند روزانه 90 مایل مسافت را طی کنند و در هر متر مربع 1000 تخم بگذارند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgw397.ak9x74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما