تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 82655
زیست آنلاین: دانشمندان هشدار داده اند که وضعیت ناپایدار مداوم گونه ها از طریق فعالیت های انسانی و تغییرات اقلیمی می تواند خطر ابتلا به بیماری های همه گیری که از حیوانات به انسان منتقل می شوند را افزایش دهد.
ارتباط بین تغییرات اقلیمی و از بین رفتن تنوع زیستی با بیماری های همه گیر
به گزارش زیست آنلاین، هنوز دقیقاً مشخص نیست چه چیزی باعث شیوع ویروس کرونا جریان شده است، اما محققان احتمال می دهند که این ویروس از طریق یک حیوان واسطه ناشناخته، احتمالاً یک پنگولین از خفاش به انسان منتقل شده است.

سیاستمداران در انگلیس این بیماری همه گیر را بحرانی خوانده آمد که یک بار در یک قرن اتفاق می افتد.

اما دانشمندان هشدار داده اند که وضعیت ناپایدار مداوم گونه ها از طریق فعالیت های انسانی و تغییرات اقلیمی می تواند خطر ابتلا به بیماری های همه گیری که از حیوانات به انسان منتقل می شوند را افزایش دهد.

هنگامی که انسان ها با حیوانات در تماس باشند، می توانند پاتوژن های مضر را بین یکدیگر منتقل کنند. چنین بیماری هایی تأثیر عمده ای بر سلامتی  انسان دارند و دو سوم از کل بیماری های عفونی انسان و سه مورد از چهار بیماری جدید در حال ظهور هستند.

مطالعه سرایت بیماری از حیوانات به انسان توجهات جدیدی را به خود جلب کرده است. هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) متشکل از دانشمندان و کارشناسان حوزه آب و هوا، هم اکنون در حال بررسی این موضوع است که چگونه می توان تأثیر گرم شدن در چنین رویدادهایی را در گزارش مهم بعدی آب و هوا که قرار است در سال آینده ارائه شود، قرار دهند.

منبع: carbonbrief

https://zistonline.com/vdcftvdc.w6d0tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما