تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82653
زیست آنلاین:کسب و کارهای سبز، اگرچه به نظر می رسد مفهوم تازه و پیچیده ای در حوزه کسب و کار باشد اما دسترسی به آن چندان سخت نیست. یکی از حوزه های کسب و کار سبز، کسب و کارهای مرتبط با زباله یا پسماند است. آنچه ما آن را زباله یا پسماند می نامیم، منابع مهمی برای تامین مواد اولیه انواع فعالیتهای تولیدی اقتصادی است. زیست آنلاین در این گفتگو به این مطلب پرداخته است.
زباله های الکترونیکی معادن طلایی که دور ریخته می شوند
 به گزارش زیست آنلاین، تمرکز بر بازیافت و استفاده مجدد از این مواد از پسماندهای مختلف، جدا از منافع محیط زیستی آن که با جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک به دست می آید، می تواند منافع اقتصادی سرشاری را برای فعالین حوزه جمع آوری و فعالیتهای مرتبط با بازیافت مواد اولیه و استفاده مجدد از آنها داشته باشد. کسب و کارهای سبز جدا از این حوزه، دارای گستره بزرگی است  از جمله فرصتهای مغفول در حوزه کسب و کار کشور است که می بایست از طرف مسئولین و کارآفرینان کشور مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به اهمیت موضوع کسب و کارهای سبز در این یرنامه به همراه مهندس رئیسی از تحریریه زیست آنلاین از دکتر علی مریدی کارشناس محیط زیست و مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست دعوت کردیم همراه ما باشند تا در این خصوص گفتگو کنیم

علی مریدی گفت:

×کسب وکارهای سبز در ایران مغفول مانده است و یکی از مهمترین علتهای آن وجود یارانه در بخش انرژی و آب کشور است

× راندمان بازیافت فلزهای گرانبها مانند طلا از پسماندهای الکترونیکی از راندمان استخراج طلا از معادن کشور بالاتر است

×هم اینک تجربه های خوبی در کشور در خصوص بازیافت باطری ماشین وجود دارد

×بازیافت پسماند باید با دقت انجام شده و نظارت خاصی را می طلبد باید به میزان توجه به جنبه های اقتصادی آن، جنبه های محیط زیستی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.


زیست آنلاین شما را به شنیدن فایل صوتی این گفتکو دعوت می کند.

اینجا کلیک کنید ( فایل صوتی )  

 

https://zistonline.com/vdcds90j.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما