تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 82617
زیست آنلاین: اگر گرم شدن زمین در سطح کنونی ادامه داشته باشد، در 50 سال آینده، 3 میلیارد نفر در مناطقی زندگی خواهند کرد که برای زندگی کردن انسان بسیار گرم است.
آب و هوای بسیار گرم در کمین 3 میلیارد انسان
به گزارش زیست آنلاین، طی هزاران سال، انسان ها در یک اقلیم مناسب زندگی کرده اند. مکانی که درجه حرارت متوسط برای شکوفایی جامعه ایده آل و شرایط مطلوب برای رشد مواد غذایی و نگهداری دام فراهم بوده است.

در یافته هایی که روز دوشنبه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، آمده است که اگر انتشار گازهای گلخانه ای با سرعت فعلی ادامه پیدا کند، تا سال 2070 حدود ۳ میلیارد نفر در شرایط آب و هوایی بسیار گرم زندگی خواهند کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد به ازای هر 1 درجه سانتیگراد گرم شدن زمین، 1 میلیارد نفر یا باید به مناطق خنک تر مهاجرت کنند یا با شرایط گرمای شدید سازگار شوند.

با توجه به وضعیت حال حاضر زمین، پیش بینی می شود دمای آن تا سال ۲۱۰۹, 3 درجه سانتیگراد گرم تر شود. به دلیل اینکه خشکی ها سریعتر از اقیانوس ها گرم می شوند، دمای هوا که توسط انسان حس می شود تا سال 2070 حدود 7.5 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

از آنجایی که سیاره ما به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، به سرعت در حال گرم شدن است، پیش بینی می شود که دما طی دهه های آینده، بیش از 6000 سال گذشته تغییر کند که می تواند عواقب بدی برای تولید مواد غذایی، دسترسی به منابع آب، درگیری و اختلال ناشی از مهاجرت داشته باشد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcd590j.yt0xf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما