تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 82598
زیست آنلاین: انگلستان از زمان توصیه به خانه نشینی به مردم، با کاهش لرزش زمین مواجه شده است
کاهش حرکات زمین در انگلستان با خانه نشینی مردم
به گزارش زیست آنلاین، ایستگاه های لرزه نگاری در این کشور، که به طور معمول برای ثبت زلزله مورد استفاده قرار می گیرند، کاهش چشمگیری در ارتعاشات زمین در ارتباط با فعالیت های انسانی مشاهده کرده اند.

آرامش بی سابقه لرزه ای، پدیده ای که در سایر کشورها نیز وجود دارد، می تواند فرصتی بی نظیر برای مطالعه فضای زمین باشد.

دکتر استفان هیکس از ایمپریال کالج در گفتگو با بی بی سی گفت: شما باید دهه ها به عقب برگردید تا سطح صوتی را مانند آنچه اکنون وجود دارد ببینید. شما غالباً شبها یا آخر هفته ها آرام می گیرید، اما نه به طور مداوم طی هفته ها

فعالیت های انسانی، اتومبیل ها، کامیون ها، قطارها، صنایع و غیره، در یک بازه فرکانس 5 تا 15 هرتز در لرزه نگاری ها ظاهر می شوند.

دکتر هیکس از ۱۲۷ ابزار دقیق در سرتاسر انگلیس برای اندازه گیری سیگنال ها استفاده کرد و لرزه هایی که اندازه گیری شده بود یک کاهش چشمگیر از ۲۳ مارس، زمانی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به مردم گفت در خانه بمانند، نشان داد.

کارشناسان می گویند کاهش صدای لرزه ای باید به ما کمک می کند تا سیگنال هایی که از زلزله هایی که به طور عادی در سر و صدا دفن می شوند، ببینیم. 

این موضوع ممکن است به ما کمک کند زمین لرزه های کوچک تری را تشخیص دهیم یا قسمت های کم دامنه حرکات زمین ناشی از زمین لرزه های بزرگ و دورتر را تشخیص دهیم.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcbwsbw.rhb59piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما