تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 82597
زیست آنلاین: تغییرات اقلیمی، زندگی را برای کارگران کشاورزی در دهه های آینده سخت تر خواهد کرد.
گرمای هوا تهدیدی برای کارگران صنعت کشاورزی
به گزارش زیست آنلاین، تغییرات اقلیمی، زندگی را برای کارگران کشاورزی در دهه های آینده سخت تر خواهد کرد و تعداد روزهای بسیار گرم که کار کردن در آن دشوار است تقریبا دو برابر خواهد شد.

طبق مطالعه جدید دانشگاه استنفورد و واشنگتن، تعداد روزهایی که شاخص گرمای روزانه بیش از حد مجاز برای کارهای ایمن در فضای باز است، از میانگین فعلی 21 روز در سال به 39 روز در سال 2050 افزایش خواهد یافت. این مطالعه نشان داد که این تعداد روز در سال ۲۱۰۰، ۶۲ روز خواهد بود.

میشل تیگچلار، مدیر تیم تحقیقاتی گفت: من از مقیاس این تغییرات شاخص که تا میانه قرن دوبرابر و تا پایان قرن سه برابر می شود، شگفت زده شدم. این در حالی است که محاسبات حداقل ها را نشان داده است.

شاخص گرمای روزانه عبارت است از احساس گرما هنگام رطوبت در دمای استاندارد هوا

این تیم تحقیقاتی، داده های روزانه شاخص گرما را از مناطق مختلف آمریکا که صنعت کشاورزی در آن وجود دارد جمع آوری کرده و محاسبه کرده است که چگونه مدل های فعلی تغییرات اقلیمی در دهه های آینده بر این مناطق تأثیر می گذارد.

مطالعات قبلی بیشتر به محصولات کشاورزی پرداخته بود اما در این مطالعه کارگران این صنعت که باید بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز در شرایط سخت کار کنند در نظر گرفته شدند.

طبق آمار یک میلیون کارگر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود تا میانه قرن به ۲ میلیون نفر برسند. در این بین با توجه به شرایط سخت، افراد مسن بسیار آسیب پذیر هستند و این درحالی است که این کارگران حتی بیمه سلامت نیز ندارند و از حقوق حداقلی برخوردارند

محققان ۴ روش را برای مقابله با افزایش دما شناسایی کردند که عبارتند از: کاهش سرعت مورد انتظار کار کردن، فراهم کردن سرپناه های خنک برای استراحت، افزایش دوره های طولانی تر استراحت و پوشیدن لباس های نازکتر برای گرمای زیاد است.

منبع: dailymail

https://zistonline.com/vdca0mna.49nuo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما