تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82584
زیست آنلاین: رئیس سازمان دیده بان انرژی می گوید تلاش های جهانی برای به حداقل رساندن عواقب اقتصادی همه گیری ویروس کرونا، فرصتی تاریخی برای افرایش فن آوری های مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به انتقال به انرژی پاک تر است.
فرصت تاریخی جهان برای پیشرفت فناوری های سبز
به گزارش زیست آنلاین، بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی (IEA)  می گوید حمایت از دولت ها می تواند رشد سریع باتری و فناوری هیدروژن را به دنبال داشته باشد تا به جهانیان کمک کند اتکای خود به سوخت های فسیلی را کاهش دهند.

وی گفت: من معتقدم این یک فرصت تاریخی است. 
بیرول از دولت ها می خواهد تا حمایت از مسیرهای تثبیت شده برای کاهش انتشار کربن، از جمله گسترش انرژی های تجدیدپذیر را برای ایجاد شغل و خدمت به اهداف آب و هوایی گسترش دهند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر، ظرفیت خورشیدی نصب شده جهان از 40 گیگاوات در سال 2010 به 580 گیگاوت در سال 2019 افزایش یافته است.

بایرول همچنین از باتری های یون لیتیوم و استفاده از الکترولیز برای تولید هیدروژن از آب را به عنوان دو فن آوری برای جهش سریع نام برد.

باتری های یون لیتیوم می توانند برای طیف گسترده ای از اهداف مورد استفاده قرار گیرند، از  تامین برق وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا ذخیره انرژی تولید شده توسط نیروگاه های خورشیدی یا بادی برای اطمینان از تأمین برق همیشگی برق در شب یا هنگامی که باد نمی وزد.

reuters

https://zistonline.com/vdcgtn97.ak9x74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما