تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 82574
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: سالهاست که موضوع گوگردها و آلودگی ناشی از آن در عسلویه وجود دارد و مرتبا انتشار آلودگی از انبارهای روباز گوگرد و همچنین در مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل و نقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.
آلودگی هوای عسلویه ناشی از انبارهای روباز گوگرد
به گزارش زیست آنلاین، فرهاد قلی نژاد با توضیح عوامل و منابع نشر آلودگی عنوان کرد: شکایت‌هایی علیه انبارهای روباز گوگرد در عسلویه داشته‌ایم که هنوز هم پرونده ها در جریان است و منتظر صدور رای هستیم، منطقه ویژه ساخت انبارهای مکانیزه و سوله های محصور -به جای انبارهای روباز جهت نگهداری گوگرد- را در دستور کار قرار داده است اما بسیار کند پیش می‌رود.

وی افزود: در مورد کامیون‌ها هفته پیش بازدید داشتیم و راهکارهای برای پوشش حفاظتی در جهت حمل و نقل ارائه کردیم، همچنین برای ایجاد انبارهای مکانیزه نیز به آنها فرصت دادیم و مهلتی برای رسیدگی هرچه سریعتر قرار داده ایم که در صورت عدم رسیدگی از پلیس راهور تقاضا خواهیم کرد به این موضوع ورود کرده و جلو رفت و آمد و تردد آنها را بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: یک سری اقدامات کنترلی دیگر هم اضافه شده است که البته هنوز اجرایی نشده، سال هاست که موضوع گوگردها و آلودگی های ناشی از آن در عسلویه وجود دارد که مرتبا در انبارهای روباز گوگرد و همچنین مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل و نقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: یکی از منابع آلوده کننده هوای عسلویه انبارهای روباز گوگرد است، همچنین نقل و انتقالات غیر استاندارد که محل و منشا آلودگی هستند.

قلی نژاد درباره ایستگاه پایش هوای عسلویه بیان کرد: بخشی از ایستگاه پایش هوای عسلویه فعال است و میزان آلودگی هوا را پایش می‌کند؛ ایستگاه جدید عسلویه نیز طی دو ماه دیگر نصب می‌شود، همچنین ۸ ایستگاه پایش در منطقه ویژه مستقر است که تحت نظارت محیط زیست کار می کنند.

وی در خصوص بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان گفت: بوی گاز منتشر شده ناشی از بدسوزی فلرها و همچنین نشت گاز از پالایشگاه‌های گازی کنگان است.

مدیرکل محیط زیست بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه های سند ملی کاهش آلایندگی آماده شده و اقدامات مربوط نیز در این مسیر انجام شده است که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه ما با نفت به جایی نمی‌رسیم، گفت: از رسانه‌ها تقاضای همکاری داریم و انتظار ما این است سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست به کمک ما بیایند و برای حفظ محیط زیست مطالبه داشته باشند، آنچه مشخص است اینکه عامل اصلی آلودگی ها نفت و منطقه ویژه است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه محیط زیست سازمان اجتماعی و مردمی است، یادآور شد: ما تنها می‌توانیم پیگیری های حقوقی را انجام دهیم و اعمال جریمه نماییم، امیدواریم که مسائل مربوط به محیط زیست بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

https://zistonline.com/vdcfjtdc.w6d0eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما