تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 82544
زیست آنلاین: ژاپن آخرین آمار انتشار گازهای گلخانه ای خود را که کمترین میزان از سال 1990 را نشان می دهد، مورد تجدید نظر قرار داد.
 ژاپن میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، داده های روز سه شنبه از وزارت محیط زیست ژاپن نشان می دهد میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال گذشته 3.9٪ کاهش یافته است که از تخمین 3.6 درصدی در ماه نوامبر 2019 بیشتر بوده است. این ارقام، آخرین اطلاعات موجود میباشند. این وزارتخانه اعلام كرد كه این کاهش عمدتا به دلیل گسترش تاسیسات انرژی های نو مانند خورشیدی و بادی و همچنین شروع بکار مجدد راكتورهای هسته ای پس از فاجعه فوكوشیما بوده و آب و هوای معتدل و افزایش بهره وری نیز در آن نقش داشته اند و از سال مالی 2009 -2010 بیشترین افت انتشار را ثبت نموده است.

ژاپن، به عنوان يکي از بزرگترين آلاينده کننده هاي جهان، قصد دارد بر اساس بخشي از تعهداتش در توافق نامه اقليمي پاريس، انتشار گازهاي گلخانه اي خود را تا  سال 2030 به ميزان 26٪ کمتر از مقدار سال 2013 برساند. در میان هشدارهای بین المللی مبنی بر این که دولتها به اندازه کافی برای حفظ دمای جهانی که حداکثر 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) می باشد، متعهد نیستند فشارها را برای اهداف تهاجمی در خصوص پیشگیری از گرمایش جهانی که یکی از مخرب ترین نتایج تغییرات آب و هوا است، بیشتر می کند.

براساس اطلاعات مربوط به تجدید پذیرها، میزان تولید گاز گلخانه ای ژاپن برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته و با اندکی کاهش نسبت به پیش بینی قبلی که در ماه نوامبر 1.244 میلیارد تن تخمین زده شده به 1.240 میلیارد تن رسیده است. این وزارتخانه می گوید که تولید گازهای گلخانه ای ژاپن نسبت به سال مالی 2013-2014  12٪ کاهش داشته است.

منبع:bloomberg

https://zistonline.com/vdcc0pq4.2bqi08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما