تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 82527
زیست آنلاین: دولت ترامپ روز سه‌شنبه اعلام كرد كه استانداردهای سوخت در دوره اوباما را با طرحی كه انتشارات سالانه را به طرز چشمگیری كاهش می دهد، جایگزین می کند. البته این حرکت عواقب زیست محیطی زیادی به همراه خواهد داشت و تلاش های رئیس جمهور پیشین باراک اوباما برای مقابله با بحران آب و هوا را تضعیف می کند. قانونی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت حمل و نقل تهیه شده رونمایی شد.
دولت ترامپ، تغییر استانداردهای بهره وری سوخت و تضعیف مبارزه با بحران آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، این قانون به جای افزایش سالانه 5٪ در استاندارد میزان مصرف سوخت در سال 2012خواستار افزایش یک و نیم درصدی دراستانداردهاست. طبق این قانون، استاندارد وسایط نقلیه مدل سال 2026، به 40.4 مایل در هر گالن افزایش می یابد، یعنی حدود 6 مایل در هر گالن کمتر از قانون 2012.

دولت می گوید، این تغییر "منعکس کننده واقعیت های بازارهای امروز است" ، مانند علاقه بیشتر به اتومبیل های بزرگ تر نسبت به اتومبیل های کوچکتر و دستیابی به اهداف خودرو سازها.

اندرو ویلر، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: "استاندارد جدید یک برنامه ای ملی و معقول است که به نظارتی صحیح منجر شده و ضمن محافظت از محیط زیست، اهداف معقولی را برای صنعت خودرو تعیین می کند." "این قانون از اقتصاد و امنیت خانواده های آمریکایی پشتیبانی می کند."

اوباما در پاسخ به برگشت سازمان حفاظت محیط زیست از معیارها و استانداردهای اقتصادی سوخت، از آمریکایی ها خواست كه در هر سطحی "خواستار عملکرد بهتر دولت باشند."

وی در توییتر خود نوشت: " عواقب كسانی را كه هشدارهای مربوط به همه گیری ویروس کرونا را انكار كرده اند، بسیار وحشتناك می بینم." "ما نمی توانیم پیامدهای خطرناک انکار آب و هوا را تحمل کنیم. همه ما، به ویژه جوانان باید در هر سطحی با رای دادن در این پاییز خواستار دولت بهتری باشند."

طبق گزارش نیویورک تایمز که برای اولین بار از جزئیات این قانون خبر داد، تغییر در مفاد استاندارد سوخت باعث می شود سالانه حدود 80 میلیارد گالن بنزین بیشتری مصرف شده و یک میلیارد تن دی اکسید کربن نیز منتشر  شود.

به گزارش تایمز، تحلیل اقتصادی داخلی آن نشان می دهد که استاندارد جدید سوخت قیمت خودرو و کامیون را کاهش می دهد و در عین حال، مبلغی را که مصرف کنندگان برای بنزین پرداخت می کنند افزایش می دهد و در نهایت بین 13 تا 22 میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه خواهد داشت.

اما دولت معتقد است كه این قانون بطور میانگین هزینه خرید یك اتومبیل جدید را 1000 دلار كاهش می دهد، در نتیجه آمریکایی های بیشتری خودروهای قدیمی خود را با وسایل نقلیه جدیدتر جایگزین می كنند كه دارای ویژگی های ایمنی پیشرفته تری هستند و بنابراین، تعداد تلفات ناشی از تصادفات در بزرگراه ها کمتر خواهد بود.

واشنگتن پست با استناد به مفاد قانون جدید گزارش می دهد كه برآوردها نشان می دهد در مقایسه با استاندارد قبلی، در نتیجه افزایش آلودگی هوا تعداد بیشتری از آمریکایی ها کشته خواهند شد.

آن ایداسال، معاون مدیر EPA ، گفت: تجزیه و تحلیل هایی که نشان می دهد تضعیف قوانین آلایندگی باعث مرگ افراد بیشتری بدلیل آلودگی هوا شده و افراد بیشتری در تصادفات بزرگراه ها نجات می یابند، "کاملاً نادرست" است.

جینا مک کارتی، مدیر سابق سازمان حفاظت محیط زیست در دوره ریاست جمهوری اوباما که اکنون رئیس شورای دفاع از منابع طبیعی است، اظهار داشت که " تغییر و دست کاری استانداردهای سوخت کاملا بی معنی است."

مک کارتی گفت: " هوایی که تنفس می کنیم آلوده تر خواهد شد، هزینه های رانندگی افزایش یافته و در مبارزه با بحران آب و هوا پیشرفتی نخواهیم داشت. تنها برنده این اقدام صنعت نفت است که می خواهد تا زمانی که ممکن است از دستگاه های مصرف کننده سوخت های فسیلی استفاده کنیم." او دولت ترامپ را متهم كرد كه نه تنها در مبارزه با بیماری همه گیر كرونا  بدرستی متمركز نشده است، بلكه " برای برطرف كردن یک تهدید دیگر (آب و هوا و آلودگی) تلاش های ویژه ای انجام نداده است".

به گزارش تایمز، استاندارد جدید که انتظار می رود اواخر بهار اجرایی شود، احتمالاً چالش های قانونی بسیاری در ایالت ها را به وجود خواهد آورد.

اعضای هیئت علمی EPA در سال گذشته نگرانی هایی را در مورد پیشنهاد دولت مطرح کردند و ادعا کردند "ضعف های قابل توجهی در تحلیل علمی قانون پیشنهادی وجود دارد."

دولت ترامپ اندکی پس از به قدرت رسیدن، برای بازنگری در مورد استانداردهای سختگیرانه اوباما و پایان دادن به اختیارات کالیفرنیا و 12 ایالت دیگر برای تعیین استانداردهای میزان انتشار گازهای گلخانه ای که سخت  تر از  استانداردهای فدرال بود، اقدام کرد.

ده ها سال است که به دلیل تاریخچه آلودگی شدید هوا در کالیفرنیا مطابق با قانون هوای پاک به این ایالت اجازه داده شده که استانداردهای آلایندگی خود را تنظیم کند. رئیس جمهور دونالد ترامپ در ماه سپتامبر اعلام کرد که استانداردهای کالیفرنیا باید مانند استاندارد ملی باشد و از معافیت آن چشم پوشی می کند.

با ترس از دادخواهی این اقدام که ممکن است به کاهش نظارت منجر شود، خودروسازان اصلی از دولت ترامپ خواسته اند که نسبت به تغییر استانداردهای سوخت و  تولید گازهای گلخانه ای اقدام کند.

منبع:cnn

https://zistonline.com/vdcd5k0j.yt0xx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما