تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 82518
محققان اروپایی با بررسی دو منطقه با بیشترین میزان مرگ و میر که همچنین دو نقطه از آلوده‌ترین شهرهای اروپا در شمال ایتالیا هستند، به یک ارتباط احتمالی بین آلودگی هوا و میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ رسیدند.
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان در مقاله خود که در مجله ScienceDirect منتشر شده است، نوشتند: ما به شواهدی رسیدیم که افراد ساکن در منطقه‌ای که دارای آلاینده‌های زیادی است، مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی و پذیرش هر عامل عفونی هستند.

قرارگیری طولانی در معرض آلودگی در ادامه این مقاله آمده است: علاوه بر این، قرارگیری طولانی مدت در معرض آلودگی هوا مانند یک نوع محرک در ابتلا به التهاب مزمن حتی در افراد جوان و سالم عمل می‌کند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که سطح بالای آلودگی در شمال ایتالیا می‌تواند یک عامل مضاعف در میزان بالای مرگ و میر بر اثر کروناویروس باشد.

شرایط تنفسی مزمن نویسندگان این مقاله همچنین گزارش دادند که موسسه هواشناسی رویال هلند از داده‌های ابزار نظارت بر اوزون در ماهواره Aura متعلق به ناسا استفاده کرده‌اند که فاش کرده است شمال ایتالیا یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا است. این موضوع به دلیل شرایط جوی و جغرافیایی این منطقه است که منجر به ایستایی و سکون آلاینده‌ها می‌شود.

محققان معتقدند آلودگی هوا، اولین خط دفاعی در مقابل کروناویروس را مختل می‌کند، بنابراین زندگی در مناطق آلوده باعث می‌شود افراد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی شوند.

آنها می‌گویند: این موضوع به نظر ما تا حدی می‌تواند شیوع و مرگ و میر بالاتر یک عامل ویروسی جدید و بسیار مسری مانند کروناویروس جدید را در بین جمعیت ساکن در مناطقی که سطح آلودگی هوا در آنها بیشتر است، بالا ببرد، خصوصا اگر سن متوسط ​​جمعیت این مناطق نسبتا بالا باشد.

https://zistonline.com/vdcdjk0j.yt0xf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما