تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 82499
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از جمع آوری دو واحد و محکومیت متصدی یک واحد غیر مجاز بازیافت پلاستیک آلاینده در سال جاری و جمع آوری ١٦٥ واحد آلاینده در شش ماهه دوم سال قبل خبر داد.
به گزارش زیست آنلاین، زهره عبادتی در این خصوص گفت: در پی شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری علیه سه واحد بازیافت پلاستیک آلاینده در بخش کهریزک شهرستان ری، دو واحد اقدام به جمع آوری کامل محل فعالیت خود کردند و یک واحد به دلیل بی توجهی پلمب و مالک آن با رأی مرجع قضایی به پنج ماه حبس تعزیری  همچنین پاکسازی کامل محیط آلوده محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی واحد بازیافت پلاستیک و تفکیک ضایعات پلاستیکی درسطح شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست شهر ری ضمن شناسایی کلیه این واحدها نسبت به طرح شکایت واخذ دستورات قضایی از مرجع مربوطه اقدام کرده است.

عبادتی تصریح کرد: محیط زیست بزودی نسبت به جمع آوری این واحدها با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بخشداری‌های سطح شهرستان اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این واحدها علاوه بر آلوده کردن آب و خاک، در مقاطع شبانگاهی نسبت به پسماند سوزی اقدام می کنند و از این منظر نقش قابل توجهی در آلودگی شهرستان ری دارند و از طرفی با توجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت این واحدها که به طور مستقیم با پسماندهای آلوده در ارتباط است با تهدید علیه سلامت جامعه می تواند بسیار خطرناک باشد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه به تشریح اقدامات این اداره در حوزه پایش واحدهای صنعتی و خدماتی این شهرستان در شش ماهه دوم سال ۹۸ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، به گفته عبادتی در این بازه زمانی ۸۶۳ واحد ‌مورد پایش محیط زیستی قرار گرفته که از این تعداد ۱۶۵ واحد آلاینده غیر مجاز با دستور قضایی جمع آوری شده، ۳۱۸مورد پرونده واحدهای آلاینده در دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گرفته و ۱۰ واحد آلاینده پلمب شده است.

https://zistonline.com/vdcb9abw.rhb59piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما