تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 82495
زیست آنلاین: با توجه به گستردگی سریع ویروس کرونا در سرتا سر دنیا و مشکلات و پیامدهای متنوع آن در زندگی امروز انسانها، پرداختن به موارد بهداشتی و محیط زیستی حاصل از شیوع کرونا بسیار ضروری و حائز اهمیت است و همه ارگانهای ذیربط در کشورهای مختلف باید با جدیت مسائل مرتبط باحوزه کاری خود را به اطلاع عموم جامعه برسانند تا از بروز فجایع بعدی پیگیری گردد.

به گزارش زیست آنلاین، آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا یا همان EPA مطالبی در خصوص ارتباط ویروس کرونا با آب آشامیدنی و فاضلاب تهیه و منتشر کرده که مطالعه آن می تواند به عنوان الگو یا راهنمایی در مواجهه با آلودگی آب و مسائل مربوط به آن باشد که زیست آنلاین نیز بنا بر وظیفه انسانی و رسانه ای خود این اطلاعات مهم را برای استفاده مخاطبان فرهیخته خود به شرح ذیل تقدیم می نماید. چرا که زیست آنلاین اولویتی بالاتر از سلامتی و ایمنی هموطنان خود و همچنن حفاظت از محیط زیست ندارد.

ویروس COVID-19 در منابع آب آشامیدنی تشخیص داده نشده است. بر اساس شواهد موجود، خطر ابتلا به منابع آب کم است. افراد می توانند طبق معمول به استفاده و نوشیدن آب از شیر آب منازل ادامه دهند.  همچنین مردم می توانند تا با استفاده صحیح و بهینه از آب آشامیدنی و پرهیز از هدر روی آب تمیز در نگهداری از سیستم آب لوله کشی خانگی و زیرساختهای آب کشورمان کمک کنند. دستمال مرطوب و سایر موارد ضد عفونی را باید در سطل زباله در بسته ریخت و نه در جوی های آب و معابر .

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام كرده است كه "حضور ویروس COVID-19 در منابع آب آشامیدنی تشخیص داده نشده است و بر اساس شواهد موجود خطر ابتلا به منابع آب كم است. همچنین، "تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر انتشار ویروس COVID-19 از طریق سیستم فاضلاب، با یا بدون تصفیه فاضلاب، وجود ندارد."

تصفیه خانه های فاضلاب ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا را جدا می کنند. COVID-19 نوعی ویروس است با ضد عفونی از بین می رود و انتظار می رود فرایندهای استاندارد و ضد عفونی کننده در تصفیه خانه های فاضلاب مؤثر باشند.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا مقررات یا الزامات تصفیه برای سیستم های آب آشامیدنی را تهیه کرده است که از آلودگی به عوامل بیماری زا ویروس ها از آلودگی آب آشامیدنی جلوگیری می کند. این نیازها شامل فرایندهای تصفیه و ضد عفونی کننده ها مانند کلر است که عوامل بیماری زا را قبل از رسیدن به شیر از بین می برد.

علاوه بر این، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان می کند "روش های متداول تصفیه آب که از مواد تصفیه و ضد عفونی کننده استفاده می کنند باید ویروس COVID-19 را غیرفعال نمایند."

اندرو ویلر، سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، در 27 مارس2020، نامه ای را برای فرمانداران همه ایالت ها، ارسال کرد و در آن از کارگران آب و فاضلاب و همچنین تولید کنندگان و تأمین کنندگان خدمات و تجهیزات مرتبط با تأمین آب خواست ضمن آماده نگهداشتن زیرساخت های بحرانی آب و بهره برداران آن، از تأمین امنیت آب بیمارستان ها و منازل اطمینان حاصل کنند. همچنین از مقامات دولتی خواست برای محدود کردن گسترش COVID-19 این امور به عنوان مشاغل اساسی در نظر گرفته شوند.

منبع: epa

 

https://zistonline.com/vdchmkn6.23niwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما