تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 82486
زیست آنلاین: انرژی حاصل از توربین های بادی دریایی و ساحلی (Off shore and On shore) در ایالات متحده و چین یکی از بهترین سال های خود را سپری کرده و به ثبت رسانده اند
به گزارش زیست آنلاین، ظرفیت انرژی باد در جهان پس از یک رکورد بی سابقه در سال 2019 برای رونق در پروژه های دریایی و ساحلی در ایالات متحده و چین، تقریباً یک پنجم رشد داشته است. بر همین اساس، شورای جهانی انرژی بادی یا  GWEC اعلام کرد که در یکی از بهترین سال های این صنعت، ظرفیت انرژی بادی جهان در مقایسه با سال 2018 ،  60.4 گیگاوات یا 19٪ رشد داشته است.

این رشد با یک رکورد سالیانه برای باد فراساحلی رقم خورد و با 6.1GW رشد توانست برای اولین بار معادل یک دهم کل تاسیسات انرژی بادی جهان را تشکیل دهد. در گزارش سالانه این شورا آمده است كه ایالات متحده و چین همچنان بزرگترین بازارهای جهان برای توسعه انرژی باد در خشکی (On shore) هستند. این دو کشور با هم تقریباً دو سوم رشد جهانی انرژی باد را تشکیل می دهند.

GWECپیش بینی کرده که سال 2020 به عنوان سال شکستن رکورد برای پروژه های انرژی بادی است و رشد 20 درصدی را برای این سال پیش بینی کرده است، اما گفته شده که تأثیر همه گیر شدن ویروس کرونا بر این پیش بینی  هنوز ناشناخته است.

شیوع ویروس کرونا می تواند در گسترش تولید و توسعه زیرساخت ها، پروژه های انرژی را کند کند، اما در عین حال این شورا معتقد است که Covid-19 هنوز می تواند فرصتی برای صنعت باد باشد. به عبارت دیگر، شیوع این بیماری می تواند یک فرصت منسب برای اقتصاد باشد و دولتها می توانند از این صنعت رو به رشد برای کمک به بهبود اقتصاد خود استفاده کنند.

در همین رابطه، رئیس آژانس بین المللی انرژی، دکتر فاتح بیرول، هشدار داده مبنی بر اینکه این ویروس می تواند توسعه انرژی پاک را تضعیف کند مگر اینکه دولت ها برای کمک به رشد اقتصادی خود از سرمایه گذاری های سبز و انرژی پاک استفاده کنند.

بیرول معتقد است: "هم اکنون یک فرصت مهم پیش رو داریم." اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان بسته های محرک خود را آماده می کنند. یک بسته محرک که به خوبی طراحی شده باشد می تواند مزایای اقتصادی را ارائه دهد و برای انتقال انرژی پاک سرمایه گذاری ها را تسهیل کند. "

بن باکول، مدیر اجرایی GWEC ، گفت که بر اساس توافق نامه اقلیمی پاریس برای کنترل درجه حرارت  زمین،  رشد جهانی انرژی پاک جایی نیست که باید باشد. وی گفت: "اگر ما بخواهیم به اهداف توافق نامه پاریس برسیم و در مسیر 1.5درجه سانتیگراد  باقی بمانیم، باید در سال حداقل 100GW  تاسیسات انرژی بادی را نصب کنیم"
انتظار بر این بود که امسال تأسیسات انرژی بادی 76GW افزایش یابد امابا توجه به بروز بحران کرونا پیش بینی جدید در سه ماهه دوم سال ارائه خواهد شد.

منبع:theguardian

 

https://zistonline.com/vdch-kn6.23ni6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما