تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 82461
زیست آنلاین: آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در زمان همه گیری بیماری کرونا به طور نامحدود اجرای مقررات و جریمه های مربوط به مشکلات محیطزیست شرکت ها را نادیده می گیرد.
به گزارش زیست آنلاین، این موضوع طی بیانیه ای از سوی EPA اعلام شد و دلیل آن کاهش تعداد کارگران در محل های کار، رعایت الزامات فاصله اجتماعی و محدودیت های مسافرتی برای کارمندان سازمان و پیمانکاران در نتیجه بیماری کرون عنوان شده است.

مدیر سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، اندرو ویلر، در این بیانیه گفت:EPA متعهد به محافظت از سلامت انسان و حفظ محیط زیست است، اما این را هم درک می کند که اقدامات چالش های بهداشتی و درمانی ناشی از COVID-19 برای محافظت از كارگران وعموم مردم ممكن است به طور مستقیم بر رعایت قوانین محیط زیست توسط شرکتها و کارخانجات تأثیر بگذارد.

EPA ضمن عقب نشینی از اجرای قوانین موضوعه خود، همچنان بر اجرای دقیق استانداردهای کیفیت آب و سیستم های تصفیه آن تأکید می کند. در یادداشتی از دفتر اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: "سیستم های آب آشامیدنی و شستشوی عمومی برای محافظت از سلامت عمومی مسئولیت بیشتری دارند زیرا آب آشامیدنی آلوده می تواند منجر به بیماری های جدی شود و در حین بیماری همه گیر COVID-19 دسترسی به آب پاک و مطابق استاندارد برای آشامیدن و شستشوی دستها بسیار مهم است."

درهمین حال فعالین محیط زیستی که از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا نسبت به لغو مقررات مربوط به آلودگی محیط زیست مبارزه می کنند، در مورد این اعلام نیز اعتراض کردند.

جینا مک کارتی، مدیر پیشین EPA در زمان باراک اوباما و رئیس فعلی شورای دفاع از منابع طبیعی گفت: "این کار مجوزی برای افزایش آلایندگی است. ساده و راحت است."

مک کارتی گفت ، دولت ترامپ "از این بحران بی سابقه بهداشتی به نفع آلوده کننده های محیط زیست سوء استفاده می کند و صدور این مجوز سلامت عمومی را تهدید می کند."

EPA می گوید ، این اقدام شامل پسماندهای خطرناک نمی شود

منبع:cnn

 

https://zistonline.com/vdca6yna.49nui15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما