تاریخ انتشار :جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 82455
زیست آنلاین: امسال روز زمین با نقل مکان از حالت فیزیکی به مجازی به نوبه خود تعجب آور خواهد شد. با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا وقایع پنجاهمین سالگرد روز زمین در 22 آوریل بصورت دیجیتال برگزار خواهد شد.
به گزارش زیست آنلاین، كاتلین راجرز، رئیس شبکه روز زمین می گوید: "در شبکه روز زمین، سلامتی و ایمنی شرکت کنندگان در رویدادهای روز زمین مهمترین نگرانی ماست." "در حین شیوع اخیر، مردم را ترغیب می کنیم که به ما ملحق شوند، اما باید این کار را با خیال راحت و مسئولیت پذیری انجام دهند، این بدان معناست که امسال با استفاده از صدای خود و بصورت آنلاین اقدام خواهیم کرد و نه به صورت حضوری."

برای پیگیری و برگزاری گفتگوی روز جهانی زمین شرکت کنندگان از هشتگ های EarthDay2020 # و  EarthRise # در چندین پلتفرم دیجیتال استفاده خواهند کرد. علاقه مندان می توانند برای دنبال کردن وقایع این رویداد بزرگ و پیگیری زنده آن از کانال شبکه روز زمین به آدرس (earthdaynetwork@) استفاده کنند.

همچنین ممکن است افراد و گروه های مختلف در آموزش های آنلاین مرتبط با محیط زیست، بیان انتقادات و کمپین های رسانه های اجتماعی شرکت کنند.

گایلورد نلسون، سناتور ویسکانسین، پس از نشت مواد نفتی در سواحل سانتا باربارا در سال 1970 روز زمین را پایه گذاری کرد. او می خواست از انرژی جنبش های دانشجویی برای افزایش آگاهی عمومی پیرامون محیط زیست استفاده کند. ائتلاف وی 22 آوریل را به این دلیل انتخاب کرد که این تاریخ بین زمان استراحت دانشجویان و امتحانات نهایی آنها بود.

دراولین روز جهانی زمین، 20 میلیون آمریکایی که 10٪ از جمعیت کشور در آن زمان بود در رویدادهای مربوط به زمین و محیط زیست شرکت کردند.

راجر گفت: "شرایط کنونی کشورها بدلیل ویروس همه گیر کرونا نشان می دهد که دولت ها باید علم را بیش از پیش در آغوش بگیرند." وی ادامه داد: "همانطور که اکنون می بینیم ، بسیاری از دولت ها برای مقابله با بیماری کرونا کند عمل کردند و حتی بی تفاوت بودند. اما چند هفته گذشته نیز نشان داده است که جامعه ما، حتی در سطح بین المللی، قادر به جابجایی های گسترده در همه بخش ها است تا بتواند با بحران روبرو شود. ما باید در همان مقیاس و با فوریت واکنش خود را نسبت به تغییرات آب و هوایی اعمال کنیم. "

همانطور که این بیماری بر مناطق مختلف تأثیر می گذارد، ممکن است برای برگزاری جشن روز زمین تجمع حضوری امکان پذیر نباشد. بنابراین باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم و ضمن رعایت دستورالعملهای سازمان بهداشت جهانی برگزاری این رویداد بین المللی را بصورت غیر حضوری برنامه ریزی کنیم.

منبع:inhabitat

https://zistonline.com/vdcdko0j.yt0xk6a22y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما