تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : 82453
زیست آنلاین: رئیس جمهور فعلی آمریکا از زمان روی کارآمدن، حذف قوانین و مقررات فدرال را در اولویت کاری خود قرار داده است. دولت وی با کمک جمهوریخواهان کنگره، اغلب قوانین محیط زیستی که بر صنایع مرتبط با سوخت های فسیلی و سایر مشاغل بزرگ سنگینی می کند را هدف قرار داده است.
به گزارش زیست آنلاین، براساس تحقیقات دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد، دانشکده حقوق کلمبیا و منابع دیگر، بیش از 90 قانون و مقررات محیط زیستی در زمان قدرت ترامپ منتفی شده است.

این قوانین و مقررات در دو گروه دسته بندی می شوند: قوانینی که به طور رسمی برگردانده یا ملغی شده اند و مقرراتی که حذف آنها در حال انجام است.

یتلین مک کوی، همکار برنامه حقوق محیط زیست و انرژی در دانشکده حقوق هاروارد که در حال پیگیری و رصد قوانین محیط زیست است، می گوید: دولت ترامپ غالباً از "سیاست یک - دو" استفاده می کند. "ابتدا برای خرید زمان، اجرای قانون را به تأخیر می اندازد و سپس برای حذف یا برگشت آن اقدام می کند."

اما این مسیر همیشه هموار نبوده است. در بعضی موارد، دولت نتوانسته است یک استدلالی قوی را برای تغییرات پیشنهادی ارائه دهد و آژانس ها و سازمان های اجرا کننده قوانین با استفاده از ابزاری مانند اطلاع رسانی به عموم و درخواست اظهار نظر،اقدامات خود را انجام داده اند و در چندین مورد، دادگاهها به آنها دستور داده اند كه قوانین خود را اجرا كنند.

براساس گزارش مرکز انرژی و تأثیرات زیست محیطی دانشکده حقوق دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، این اقدامات دولت ترامپ در زمینه محیط زیست می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و منجر به مرگ هزاران نفربدلیل آلودگی هوا شود.

قوانین اشاره شده در این گزارش و جزئیات هر یک از آنها از طریق آدرس ذیل قابل مشاهده است:  https://www.nytimes.com/interactive/2019/climate/trump-environment-rollbacks.html

https://zistonline.com/vdcbfabw.rhb5spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما