تاریخ انتشار :شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 82420
بیانیه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر در مورد قیمت نفت و تأثیر آن بر انرژی تجدید پذیر

نفت توان رقابت با انرژی پاک را ندارد

زیست آنلاین: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر اظهار داشت: نوسانات بازار نفت حتما بر برنامه ها و سرمایه گذاری های انرژی تجدیدپذیر تأثیر خواهد گذاشت.
به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر: "نفت نقش ناچیزی در تولید برق دارد و بنابراین از این نظر با منابع تجدید پذیر رقابت نمی کند.

انرژیهای تجدیدپذیر در شش سال گذشته به منبع اصلی تولید برق تبدیل شده اند زیرا هزینه تولید در این بخش در مقایسه با سوختهای فسیلی، و در درجه اول با زغال سنگ، در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

"نفت و فراورده های نفتی در بخش حمل و نقل نقش بسیار مهم تری دارد چرا که نیمی از کل تقاضا را به خود اختصاص می دهد و در جایی که سیاست های کاهش انتشار اجرایی نشود، در طولانی مدت ممکن است قیمت های پایین نفت بر روند تولید و استفاده از خودروهای برقی تأثیر بگذارد.

وی گفت: "برعكس، نوسانات قیمت نفت می تواند باعث به وجود آمدن منابع غیر متعارف نفت و گاز و همچنین قراردادهای بلند مدت شود و ضمن آنكه پتانسیل ایجاد اختلالات اجتماعی را به حداقل می رساند فرصتی برای كاهش یارانه های سوخت به سمت انرژی پاک فراهم می كند.

وی گفت: "تجربیات سقوط قبلی قیمت نفت در سال 2014، اسنادی مبنی بر ارتباط بین این دو را نشان نمی دهد. در مقابل، سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر در هر دو سال 2014 و 2015 به حدی رسید که در حال حاضر شدت تأثیرات آنها همچنان دیده می شود.

"شیوع COVID-19 زنجیره های تأمین جهانی را در بسیاری از بخش ها تهدید می کند و بنابراین به احتمال زیاد می تواند روی انرژی تجدید پذیر تأثیر بگذارد.

اما آنچه بسیار مهم است، اینکه نه قیمت پایین نفت و نه ویروس کرونا تاثیری بر برنامه ریزی بلند مدت ما برای حذف کربن و شتابی که در حال حاضر در تغییر انرژی وجود دارد، نداشته و ما را در دستیابی به اهداف بلند خود که همان توسعه پایدار است، متوقف نخواهد کرد. " 

منبع:irena

https://zistonline.com/vdcfxjdc.w6d00agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما